De 1e duikdag

Albanië, Saranda

Om half 7 gaat de wekker, we willen om half 8 aan het ontbijt zitten. We weten namelijk nog niks. We hebben gisteren niemand van de organisatie gezien.
Als we de deur uitstappen zie ik de zee.... heel in de verte..... een heel klein stukje.... maar toch, de zee!!
Bij het ontbijt zien we 'de Belgen' Gery, Thomas en Danny en Cathy. Zij vertellen dat ze om 8.30 uur gaan duiken. Ze varen met Zodiacs en vertrekken vanaf de 'pier' bij het strand. Waar ook het restaurant is, waar wij gisteravond hebben gegeten.
Dat is niet zo heel ver, maar wel weer veel trappen oplopen. Net als op Porto Santo Tanja.
Dus na het ontbijt gaan we met alle duikspullen die kant op.
Voor het restaurant is een barretje, wat nu gebruikt wordt door de duikers. Iedereen legt overal wat neer, dat wordt dus nog een lekker chaos als alle duikers er zijn. Maar dat zijn we wel gewend bij de WK's.
We wachten rustig af tot iemand van de organisatie tijd heeft. Eerst gaan alle andere duikers op weg, die hier al eerder hebben gedoken.
Dan komt Simon bij ons, hij is degene die hier alles regelt.
Om 10 uur varen ze uit. Niet met een Zodiac, maar met een mooie 'gewone' boot.
Het is erg bewolkt, niet koud, wel af en toe een beetje regen 😕 maar de vooruitzichten zijn goed!!
Na de 1e duik, ze zitten net aan de koffie en Paul heeft net z'n pak uitgetrokken, worden ze geroepen. Ze moeten weer naar de boot voor de 2e duik. Dit hadden we niet begrepen. We dachten dat we eerst konden lunchen.
Maar ze willen graag zo snel mogelijk weer duiken omdat het weer steeds slechter wordt.
Dus vlug vlug alles weer aan en nog een duik maken. Het is allemaal goed gegaan en het was een mooie duik.
Daarna lekker geluncht en toen naar onze kamer om de foto's te bekijken. Dat viel niet tegen. De heren hebben daarna een dutje gedaan.
Ik ben om 18.15 uur naar de receptie gelopen om Marco en Paul welkom te heten. Ze komen om 18.45 uur aan. Nadat zij zijn ingecheckt spreken we af dat we om 19.45 uur gaan eten.
Lunch en diner zijn in het beach restaurant. En voor de lunch en het diner kun je uit hetzelfde menu kiezen, dus lekker 2x warm eten 😊
Om 22.30 uur weer naar onze kamer. Dat is eigenlijk aan de late kant, want nu moeten de camera's nog weer in elkaar gezet worden; kaartje in de camera, camera in het onderwaterhuis, nieuwe batterijen in de flitsers. Zo wordt het toch weer laat.