Op naar Sarandë

Nederland, Eindhoven

Om 6.30 uur zijn Paul, zijn vader, Ben, en Mariska bij ons. Het is wel even proppen met de bagage, maar als kan mee. De reis verloopt goed. Om 8.30 uur zijn we er.
Op het vliegveld moeten we zelf inchecken (er zit geen mooie dame achter de balie)
Paul krijgt de melding dat hij geen bagage heeft bij geboekt. Bij navraag blijkt dat 'sportbagage' bij een andere balie moet worden ingecheckt. Hier zit wel een mooie dame achter de balie.
Na afscheid van Mariska en Ben gaan we door de poortjes met de boardingpas, die we online op de telefoon hebben. Schouderklopje voor onszelf dat ons dat toch maar mooi allemaal lukt!
We lopen in het winkeltje rechtstreeks naar de Jagermeister, want daar gaat wel een 'flesje' van mee.
Daarna komen we bij het restaurant, daar is het erg druk. We lopen door en zien de douane. Ach, denken we, laten we daar ook maar door gaan, dan hebben we dat ook gehad en dan drinken we daar wel een kopje.
Nou dat was even schrikken. Na de douane is nog maar 1 hal, waar voor 4 vluchten mensen staan te wachten. Dus het zit stampvol. Wel kunnen we er nog koffie/thee kopen en na 10 min komt er een tafeltje vrij met 2 stoelen.
Als we mogen instappen moeten we eerst nog een behoorlijk eind lopen naar het vliegtuig. Nee, geen bus, gewoon lopen.
Na een korte vlucht, 2 uur en een kwartier, landen we in het zonnige Albanië.
We worden verwelkomd en meegenomen naar een busje waar al onze spullen in worden geladen. Er staan al 2 tassen van Lisa uit Denemarken in. De Turkse videograaf, Akin, was ook bij ons, hij was een uur eerder al geland.
Onze spullen konden met heel veel passen en meten nog net in de bus en we moesten nog wachten op nog 1 iemand, uit Portugal. Het is een raadsel hoe alles er uiteindelijk toch in wilde. Maar we zaten wel opgepropt.
Na ruim 3 uur rijden waren we eindelijk om 19.30 uur in het hotel.
En nog een uur later zijn we de koffers aan het leeg halen in ons 3 persoons appartement.
Nog even bij het restaurant aan het strand wat eten, daarna gaan Henny en Paul hun camera in elkaar zetten en nu naar bed.