2e duikdag Lembeh

Indonesië, Kalasey

Na weer een heerlijk ontbijt, varen we deze keer iets verder, wel 15 min. Deze keer heb ik de GoPro mee genomen. Niet dat ik nu ook ineens foto's wil maken of een film, maar soms zie ik iets en als ik de anderen 'roep' is 'het' al weg. Nu kan ik er een foto van maken en later vragen wat het is.
Zo filmde ik een platvisje, de 1e keer dat ik er hier één zag, en daarnaast stak een soort wormpje net boven het zand uit. Erg grappig. En het visje met garnaal heb ik gefilmd. Hopelijk was ik op tijd, want ineens schoten ze allebei hun holletje in.
Bij de 2e duik zag ik een kleine octopus, daar heeft Henny een stel foto's van gemaakt. Wel heb ik een filmpje gemaakt van een vis (de knorhaan) die z'n vinnen als een soort vleugels over z'n rug uit spreidde.

Na de lunch zaten we bij het zwembad, toen het toch weer begon te regenen. Tanja en ik zijn naar binnen gegaan, lezen met een kopje thee. Willem Jan was nog een bootduik aan het maken.
Om 16.45 uur zijn ze alle 6 nog een bootduik gaan maken. Nu naar de Mandarijnvissen. Deze prachtige vissen zitten in een soort koraal en tijdens de schemering komen ze in een paringsdans boven dit koraal uit. Heel bijzonder. Rond half 7 zijn ze weer terug.
We eten weer v.d menukaart. Erg lekker. En tegen 21.00 uur krijgt iedereen alweer slaap.

En weer een verslag mee gelezen.. wat een belevenissen zeg!! Nemen ze jullie nooit meer af. Inmiddels, denk ik, aan de terugreis begonnen... wat is het hier dan saaaaai!