Zondag 1e duikdag

Indonesië, North Sulawesi

Na een lange nacht, om 21.15 uur al naar bed en toch aardig door geslapen, zitten we om 7.00 uur aan het ontbijt. Lekker gebakken eieren, maar er is ook brood, fruit, wentelteefjes of pannenkoekjes.
Omdat we met Nitrox duiken (dat speciale luchtmengsel waar meer zuurstof in zit) moeten we meten hoeveel procent zuurstof erin zit. Dat doe je bij elke duik.
Om 8.15 uur zitten we op de boot. Daar liggen al onze spullen al. Even controleren of alles er is en dan varen we weg. Ruim een half uur varen.
Dan duiken we 1 uur. Een rustige duik met op een bepaald moment een klein beetje stroming. Mooie koralen en even zwom ik naast een schildpad. Geweldig!
Maar ik begon al wel een klein beetje misselijk te worden. Toen ik weer op de boot zat ging het mis. Even alles eruit gespuugd 😁 De 2e duik maar niet meegedaan en op de boot blijven liggen.
Maar goed ook, want met de 2e duik is er toch wel wat meer stroming geweest.
De anderen hebben een leuke duik gehad, wel wat stroming dus. Ze hopen wel dat de gids hen morgen wat meer laat zien.
Terug op de kant krijgen we lunch. Ik eet gewoon mee, je moet toch wat te spugen hebben, haha.
Daarna gaat de rest een kopje koffie/thee drinken in het thee huisje met uitzicht op zee.
Ik ga even op bed liggen en slaap een uur.
Later hoorde ik dat Tanja en Klara aan het zwembad nog even op een bedje hebben gelegen.
Om 17.30 uur gaan ze (ik ga niet mee) natuurlijk nog een avond/nachtduik maken. Als ze na bijna anderhalf uur (Willem Jan en Henny bijna 2 uur) het water uitkomen zijn ze helemaal blij, zoveel hebben ze gezien.
Het avondeten smaakt weer prima. En deze keer iets later naar bed 21.30/22.00 uur.

Hallo Marjo, Wat leuk om je weer te kunnen volgen. Jammer dat je zo misselijk werd,heb je dat vaker? Doe de groetjes aan Henny jij liefs en tot je volgende verslag. Miep.

Miepkleineschaars@msn.com Hallo 2018-11-11 22:56:33

Fijn dat jullie na een goede reis nu kunnen duiken. Hopelijk blijft de misselijkheid bij 1x Marjo. Geniet van jullie bijzondere reis.

Marjon 2018-11-12 08:15:21

Beste Hennie en Marjo. Ontzettend leuk om dit te volgen . Lijkt me prachtig daar en ook het duiken. Heel veel plezier en dikke kus van mij. Gr Kees

Kees van der wielen 2018-11-12 12:44:17

Wanneer komen de foto,s weer van Hennie. Geniet in ieder geval. Grt Hanny en Tonnie.

Tonnie en Hanny. 2018-11-12 13:52:11

Hoi, Mooi dat jullie op de eerste dag al van alles hebben gezien. Hopelijk is dat een goed voorteken voor de dagen die nog komen gaan. Heel veel duikplezier nog (zonder de misselijkheid dan).

Margret en Ronald 2018-11-12 20:27:28

Hey Marjo, geniet van de duiken die je wel kan maken! En de rust op de boot als iedereen te water is. Nog een fijne vakantie!