Restaurant Le Castel en fietsen langs de Marne

Frankrijk, Vaux

Gisteravond zijn we gaan eten in het kasteeltje hier op de camping. Een hele ervaring. We waren de enige gasten.

Het eten was wel redelijk maar niet super. Voor de prijs hadden we iets meer verwacht. De bediening was onder de maat. Toen we binnenkwamen vergaten ze bijna om onze jassen aan te nemen. En toen we wegingen wensten ze ons ook al een fijne avond voordat ze beseften dat we ook nog een jas hadden. Die kregen we daarna in de hand geduwd en konden we het verder zelf regelen.
Frans was de enige taal die hij beheerste.
De Filet de Bœuf Français was niet medium zoals we gevraagd hadden maar wel lekker. Jammer dat ze niet aan tafel kwamen flamberen.
In mijn dessert waren ze de rum vergeten en na mijn klacht werd die aangevuld.
We vonden de situatie wel vermakelijk en zullen dit diner niet snel vergeten.😉
  • ---
Fietsen langs de Marne. Van het office de Tourisme hebben we een kaart gekregen met fiets routes. Één gaat er een stuk langs de Marne. Dat lijkt ons wel wat.
Als we La Ferté sous Jouarré verlaten blijkt al snel dat er zelden hier gefietst wordt. Eerst een gras pad, dan een modderpad en daarna diverse bomen over de weg. Gelukkig is wel de zon gaan schijnen.
We verlaten het fietspad en gaan over de weg verder. Na een km is de weg afgesloten voor bouwwerkzaamheden.
We besluiten het hierbij te laten.
Gaan morgen op zoek naar een gebied waar wel gefietst kan worden.

16km.

Ay ay, echte Herman paadjes, niet om te fietsen dus.

Paula 2024-10-21 15:11:59

Ja, en die worden tegenwoordig in de folders en kaarten van de office de Tourisme gewoon overgenomen en afgedrukt!