Ammelången rund

Zweden, Åmmeberg

Weer veel regen gevallen vannacht. Het ergste was voorbij en we zijn toch maar gaan fietsen. Een rondrit van de Tourist info rondom het Ammelången meer. Vroeger was hier mijnbouw. Koper, zink, ijzer, en kobalt. In 1980 zijn de mijnen gesloten en er is weinig meer van te zien. Wel zien we rotsen met een rode aanslag (waarschijnlijk koper erts).

Bij die mijnbouw waren Duitsers en Belgen betrokken die veelal katholiek waren. Daarvoor is er een begraafplaats aangelegd. Daar gaan we ook langs.

Af en toe was het droog, meestal miezerde het en soms regen en een enkele keer zagen we blauw en een waterig zonnetje.

En de weg had weer leuke hindernissen waar we ons mee vermaakt hebben😃

35 km

Inderdaad, een hele uitdaging jullie fietstocht. Jammer dat er zo vaak en zo te zien veel regen valt.

Pieta Blaschke 2024-07-17 15:51:37

Dat wordt extra genieten van het zomerse weer, dat er aan komt volgens de weersvoorspelling!!! Duimen!!!!!!☀️☀️☀️☀️☀️☀️

Ingrid 2024-07-17 15:54:53

Het weer gaat opknappen. Stoer hoor, toch fietsen, gewoon gaan!

Paula 2024-07-17 19:31:59

Uiteindelijk maakte de garnalen sandwich alles goed !!!