Rovaniemi - Luleå 269 km

Zweden, Karlsvik

Veel buien en af en toe zon. We rijden via een minder drukke smalle weg 150 km naar het westen Zweden in. Daarna via de E10 119km zuidwaarts.

En ja, we hebben geluk. Eerst zien we 2 paar billen van een Eland, of Hert het bos in vluchten. Daarna een eenzaam rendier aan de kant van de inmiddels Zweedse weg en even verder op een moeder met kind rendier aan de kant van de weg. Niet op de weg zoals in Finland. Zijn beter opgevoed.

Als we op de camping aankomen rond 1 uur, regent het behoorlijk. Even later weer iets droger en dan zetten we de luifel op.

Camping Arcus Luleå is een camping van het soort dat wij liever mijden. Met zwembaden, stranden, animatie programma enz... En heel groot, meer dan 500 plaatsen.
Maar er is geen andere optie in de buurt van Luleå.

€38,66, geboekt via ANWB.

Je krijgt een plaats aangewezen en strikte regels hoe je moet gaan staan ivm brandveiligheid (dissel naar de weg).

En ook duidelijke uitleg waarom je niet je auto mag opladen: het netwerk, met 500 10A elektriciteits aansluitingen is er niet op berekend.

Alle voorzieningen zien er prima en schoon uit.
Er is ook WiFi wat redelijk lijkt te werken. Dat gaan we vanavond merken als we Roemenië - Nederland gaan kijken.

Tanken in Zweden doe je voor €1,66 per liter. In Finland waren de benzine prijzen vergelijkbaar met Nederland.

Fijn dat jullie weer geïnstalleerd zijn. Klaar voor de wedstrijd heden avond. Mooie foto's bekeken.

Gosse en Marijke 2024-07-02 17:12:33

Fijn weer een nieuwe mooie plek. Hoop dat het goed gaat met de WiFi vanavond.

Paula 2024-07-02 17:20:24

Ja, de wifi was net voldoende.