Veel Flamingo's, veel stranden en een kathedraal uit de 11de eeuw

Frankrijk, Villeneuve-lès-Maguelone

Vandaag fietsen we rond het Etang de l'Armel. Eerst naar Palavas les Flots, dan naar Maguelone een eiland in het Etang waarop een grote kerk staat. Via Villeneuve les Maguelone, waar wij een ijsje wilden halen maar waar op maandag alles dicht is, weer terug naar de camping.

In de ochtend was het bewolkt. Na 12 uur ging de zon schijnen en konden we heerlijk op een terrasje lunchen.

35 km

Leuk om te zien dat ook in Zuid Frankrijk de meeste toeristen weg zijn. Bij ons ook. "Wir sind wieder unter uns". De rust, de stilte en vooral niet meer overal eindeloos te moeten wachten; een zaligheid. Jullie kunnen niet anders dan genieten.

G.P. 2024-09-30 19:20:13

Jeugd herinneringen is dit stukje reis voor ons, maar de kust lijn is niet meer te herkennen 💞

Mimi 2024-09-30 20:51:10

Mooi breed strand zo te zien. Maar nu heel rustig. Die tuinman heeft zich zeker uitgeleefd op de heg met de beestjes.

Ingrid 2024-09-30 22:54:31

Mimi: Er is inderdaad langs de kust behoorlijk gebouwd. Ook in de stadjes iets van de kust af, zoals Lattes, zijn enorme wijken in een beetje Amerikaanse stijl gebouwd. En enorme bedrijven terreinen. Er liggen mooie stukken fietspad maar in eens houden ze op een dan moet je het zelf maar uitzoeken. Het is nu niet erg druk hier maar in het hoogseizoen moet je hier niet zijn denk ik.