Montelimar

Frankrijk, Montélimar

We werden met wolken een regen wakker. Dat was niet volgens afspraak.
Na de koffie klaarde het op en zijn we naar de Nougat fabrieken en musea gefietst. Het Musee van Arnaud Soubeyran is het meest authentiek en ook het duurste.
Diane de Poitiers is wat minder oud maar ook lekker en we kregen veel meer persoonlijke aandacht en is betaalbaarder.

Daarna op zoek naar de office de Tourisme. Die zat nogal verstopt buiten het echte centrum en met de fiets nauwelijks te bereiken. Heel Montelimar is trouwens niet echt fiets vriendelijk.

Wel een leuk centrum met veel smalle straatjes.

25 km.

Leuk kunst door de stad heen. Enne de nougatfabriek mochten jullie proeven, 😋😋😋😋

Ingrid 2024-09-24 21:48:22

Met uitleg erbij hebben we drie verschillende nougats geproefd. Vonden alleen de zachte lekker. En in het tweede fabriekje kregen we een zachte die we in warme chocolade moesten dompelen. Erg lekker.

HermanZ 2024-09-24 23:09:01

Weer heel wat anders. Leuk om te zien.