Fessenheim

Frankrijk, Fessenheim

Tussen 10 en 11 nog een flinke onweersdonder en een korte hevige bui. Daarna kwam de zon door en zijn we toch maar gaan fietsen.

Naar het zuiden via het traject van een voormalig spoorlijn naar Fessenheim. Jammer dat er niets meer van de spoorlijn te zien is. Alleen de lange kaarsrechte fietspaden herinneren er aan.

Fessenheim is een leuk klein dorpje met een mooie kerk en het prachtige interieur verraste ons.

Dan fietsen we oostelijk naar de Rijn en naar een stilgelegde kerncentrale. Tussen de bomen door zien we nog twee reactor gebouwen. De rest is verwijderd. En alles ligt achter hoge dubbele hekken.

Daarna komen we bij een forse waterkracht centrale. Maximale capaciteit 180 MW. Het water stort hier 15m naar beneden.

We steken de Rijn en oude Rijn (die lopen hier parallel) over een fietsen aan de Duitse kant over een redelijk goed Gravel pad weer naar de camping

41 km

In de avond uit eten in de vesting. Het uitgezochte restaurant, Les Remparts, bleek gesloten. Gelukkig konden we bij Hotel Aux 2 Roses wel terecht voor een heerlijk 3 gangen Elzas menu.

Wauw wat een prachtige kerk, Elwienke deze keer geen kaarsje aan kunnen steken?

Mimi 2024-09-08 16:08:35

Na een nat begin, toch een mooie dag.