Stroby - Rodby - Putgarden - Tostedt 317 km

Duitsland, Tostedt

Via diverse bruggen en tunnels komen we om 11 uur aan bij de veerboot die ons van Rodby (DK) naar Putgarden (D) brengt. Het gaat erg vlot. Staan ongeveer 10 minuten in de wachtrij. Dan mogen we de boot op en om 12 uur, 20 km verder, rijden we er in Duitsland weer af. Na een tank en een lunch stop zijn we om 15.15 uur op de Tostedt camping.
Zuid west van Hamburg.

Eindelijk een kleine camping met een natuurlijke zwemplas. En dat voor €26 per nacht.

Van hier is het minder dan 400 km naar Eemnes. Maar dat stellen we nog een paar dagen uit. 😉

Wat leuk, Rodby - Putgarden, misschien wel 100 keer gevaren in de jaren dat ik slaapwagen conducteur was. (Hoek van Holland - Kopenhagen) was een dienst van ons. Erg spannend. De slaapwagen van destijds hadden een kolenkachel en die mocht niet meer branden als we de boot op reden. Btandde hij toch nog? Dan ging de waterspuit eroverheen. Een keer gebeurd.

G.P. Hermans 2024-07-24 23:39:03

Nou, zwemmen dan maar in die natuurlijke zwemplas.

Paula 2024-07-25 13:10:13

Benieuwd naar jullie ervaringen.