Viaduct de Millau

Frankrijk, Millau

Het is zonnig en in de loop van de dag komt er meer wind als gevolg van de ex-orkaan Kirk die noordelijk van ons passeert.

Vandaag bezoeken we het jongste (2004) en beroemdste bouwwerk van Millau: Het Viaduct dat op 245m hoogte over de Tarn gaat. Het is indrukwekkend en schitterend om te zien. En knap dat ze dit in 3 jaar gebouwd hebben. En ik vind het wel een beetje prettig dat wij er niet overheen hoeven te rijden.

Daarna rijden we naar een bouwwerk uit de 1ste eeuw. Zie hieronder.

En verder genieten we van het zonnetje op onze kampeerplek direct aan de Tarn.
  • ------

ARCHEOLOGISCH SITE VAN LA GRAUFESENQUE

IN DE 1E EEUW n.Chr. WERDEN OP DEZE PLAATSEN GALLO-ROMEINSE POTTERWERKPLAATSEN GEVESTIGD. ZEER GROTE HOEVEELHEDEN RODE KERAMIEK WERDEN DOOR HET HELE RIJK GEËXPORTEERD. DE OPGRAVINGEN WORDEN UITGEVOERD DOOR HET MINISTERIE VAN CULTUUR. DE VONDSTEN ZIJN TE ZIEN IN HET GEMEENTELIJK MUSEUM VAN MILLAU

Het is ook heel gaaf om er overheen te rijden. Alhoewel er hoge hekken staan om springers tegen te gaan denk ik. 24 jaar geleden stonden wij op dezelfde camping 😊 Grtjs

Ineke 2024-10-09 16:35:56

Prachtige brug, maar ik denk dat de Pont du Normandie bij Honfleur hoger is.

Pieta Blaschke 2024-10-09 17:03:51

Wat een prachtige fantastische brug. Wij reden erover en kregen een bekeuring omdat we toch te snel reden. Ach, we hebben er toch van genoten. de brug van heel lang geleden zijn toch lief .

Ellen 2024-10-09 17:16:22

Het is een hele ervaring om eroverheen te rijden, maar om het viaduct te bezoeken is ook geweldig.

Mimi 2024-10-09 17:36:23

Pieta: de Pont du Normandie is iets meer dan 50m hoog. 50m boven de Seine. Ziet er ook indrukwekkend uit. We zijn er vorig jaar over gegaan. Maar Viaduc de Millau is dus bijna 5 keer zo hoog! 245m boven de Tarn.