109 km opschuiven

Italië, Figline e Incisa Valdarno

Sta ik bij het Service stuk van de cp, vuil water en wc lozen en schoon water innemen. Betalen bij een automaat, contant, hoe ouderwets. Komt de eigenaar een heel verhaal houden in het Italiaans, wat ik ervan begrijp is dat ik mijn paspoort had moeten laten registreren gisteren, nou er was niemand en het stond ook nergens aangegeven. Ik zeg, ik ga nu toch weg, gewoon in het Nederlands, je snapt, hij snapte het niet. Toen vroeg hij of ik koffie wilde :-). Had net mijn eigen heerlijk bakkie op, dus nee.

Ruim een uur gereden naar dit prachtige dorp "Città della Pieve" waar een gratis cp is met water en stroom én service! Dus het kan wel, dat is pas reclame voor je dorp! Service van de zaak (gemeente).

Het ligt op een heuvel, ongeveer 508 m boven de zeespiegel, met uitzicht op de Val di Chiana, een paar kilometer van de grens tussen Umbrië en Toscane. Deze Middeleeuwse stad bestaat voor ruim 70% uit zichtbare baksteen. Het maakt deel uit van de berggemeenschap Monti del Trasimeno.

Wat een gaaf dorp! Ik loop er 2x rond, want ik wil niets missen. Natuurlijk hoort een kerk bezichtigen daar ook bij ;-).
Maar ook heerlijk eten op een Italiaans terras. Lasagna (toch echt met een A op het eind!) met een local biertje, super én ja, in mijn uppie, ik heb het gedaan. Een (cheescake) ijsje toe, bij een van de vele ijssalons. Lekker hoor! Ik loop op mijn gemakje naar beneden terug naar Coco.
De cp ligt beneden aan de weg naar het dorp op nog geen 5 minuten. Een lange trap brengt je zo in het dorp.

Er staan alleen Italianen op de cp, niet erg, maar daar kan ik dus niet mee kletsen en dat doe ik zo graag ;-), dat wisten jullie vast nog niet :-) :-). Naast me is nog een plekje vrij en wat wil het toeval, daar komt een Engels echtpaar met een prachtige buscamper uit Jersey. Daar kan ik wel lekker mee kletsen en dat doen we dan ook uitgebreid, uren met een biertje erbij, over van alles en nog wat en hoe het nu in Great Britain is. Wat hebben wij het goed! Echt, de zorg, pensioenen, aow ed, ongelooflijk hoe dat daar nog is. Zij vonden mijn Engels "magnificent", leuk om te horen en zeker wat woorden bijgeleerd.
Wat heb ik toch een mazzel, weer zulke leuke "reizigers" want dat zijn ze, te ontmoeten.

Mijn stroompaal geeft geen stroom (out of order) en Neal (zo heet mijn buurman) zegt "just plug in with me, no problem at all" nice! The sun is shining exuberantly, dus voorlopig doe ik het wel even zonder, ook goed.

Het was weer een lekker dagje.
Fijne avond.
Tot morgen op het eindpunt van mijn solo heenreis. Rome!!

Ha Yvonne, Mooie dag en weer mooie foto's. Geeft altijd een mooi aanvullend beeld op het verhaal. Op naar morgen. Groet Ron