Réville

Frankrijk, Réville

Gisteravond vroeg slapen is natuurlijk ook vroeg wakker. Half 7 toch naar het toilet, aan het einde van de gang 🙈. Maar goed, prima geslapen verder. Dus maar vroeg op pad. Willem loopt naar de overkant van de weg om te vragen of we eerder koffie kunnen krijgen en kunnen ontbijten. En dat kan gelukkig. Ze zijn superaardig daar.

Na een paar bakken koffie, een croissant en stokbrood met jam, gaan we via de boulevard richting de auto. Tussendoor nog even een tussenstop gemaakt bij de vuurtoren. Waar weer mooie rotsen waren, wel weer erg hoog dus met klotsende oksels weer foto's gemaakt. Je moet er wat voor over hebben. En officieel mochten we de straat ook niet inrijden, maar soms moet je doen of je gek bent😉.

De weg loopt natuurlijk over de Pont de Normandië, daar ben ik dol op, maar niet heus. Maar tsja, het is niet anders. Als we in de omgeving van Caen zijn begint het aardig te stortregenen. Maar beter nu dan later, ik heb namelijk zon besteld voor de aankomende week.

Nu onderweg richting onze overnachtingsplek in Réville. Maar niet voordat we zijn gaan lunchen in St. Mere L'Eglise in ons favoriete restaurant. En natuurlijk de winkel bezocht van het museum waar ik weer de door mij geliefde bekers heb gekocht, nu met een afbeelding van 80 jaar anniversary en een t-shirt. Willem een poloshirt en een riem.

De lunch bestond uit oesters vooraf en een heerlijke entrecote met camembertsaus als hoofdgerecht. Nog een bakje koffie na en we lopen het dorpje nog even door. Je kan wel merken dat er van alles te gebeuren staat want er zijn hordes met Amerikaanse militairen, genoeg Willy jeeps en vlaggetjes.

Maar goed, zover is het nog niet. Ons hotel ligt in Réville en daar gaan we nu naar toe. Aangekomen is het hotel nog dicht. Afwachten tot het om 3 uur open gaat zodat we in kunnen checken. Aan de overkant zit een soort van lunchtentje/barretje waar je wat kan drinken. Dat doen we dus maar. Zal zometeen vast goed komen.

En we zijn ingecheckt. We hebben een kamer op de hoek,eerste verdieping met tuinzicht. Een schuifdeur er in en best veel ruimte. Heerlijke douche. We zijn net nog naar st. Vaast le Hougue gereden en hebben daar bij het beste oesterrestaurantje en ook verkoop even een snackje gegeten. Dit is een leuk plaatsje waar we vorige keer ook een aantal keren hebben gegeten. Maar vanavond staat het diner gepland in het hotel waar we zitten. Eén ding weet ik zeker, hun oesters zijn goed want die kwam de bazin van het hotel halen bij het verkooppunt waar wij op het terrasje zaten!

Nou, het diner was weer een belevenis. Ik dacht ook eens een menu te nemen. Veels te veel natuurlijk. Op dit moment lig ik languit op bed omdat ik propvol zit. Nog even lezen of een spelletje doen en dan is er morgen weer een dag. Eén ding weet ik zeker, morgen rond de middag zijn we niet in St. Vaast le Hougue want daar komt rond het middaguur de Olympische vlam langs...daar wil je niet in de drukte zitten😉.

😁

Karen 2024-05-31 09:19:06

Rare emoticon die vorige! Leuke verslagen weer, christel! Veel plezier nog.

Karen 2024-05-31 09:20:29

Mooie foto's. Ik griezel van oesters, slakken, mosselen, coquilles...

Jetty 2024-05-31 14:29:09

Ziet er goed uit 👌🥳😎

Marian hulspas 2024-06-01 07:26:52

Jullie eten alleen maar oesters hahaha