Dag 15: Van Grand Canyon North Rim naar Las Vegas

Verenigde Staten, Mesquite

De wekker stond weer vroeg. Iets na 5.45uur stond ik al onder de mini douche😀. Toen ik daar onderuit kwam was Edwin zich aan het haasten. Hij was ook wakker geworden en wilde snel naar de Lodge om op de veranda de zonsopkomst te zien. Oh helemaal niet aan gedacht. Toen ik zelf ook klaar was, ben ik er ook nog even heen gelopen. Het licht was echt mooi vanaf de veranda. Terug in de cabin lekker koffie gezet. Een koffiezetapparaat stond er dan weer wel en zelfs Starbucks koffie. Koffie smaakte prima! Edwin ging douchen en daarna nog even een klant helpen met een probleempje. Ik wilde eigenlijk nog even naar de giftshop, maar die ging pas om 8.00uur open. Daar gingen we maar niet op wachten.

Na het uitchecken snel de koffers in de auto geladen. Ik wilde graag nog een korte ochtendwandeling doen voor we de lange rit naar Las Vegas aanvangen.

We wandelen ruim 3 kwartier een stuk van de Transept Trail. De Transept is een zij canyon van de North Rim. Het was heerlijk lopen langs de canyon en door het bos.

Tijd om de North Rim te verlaten. We overleggen in de auto nog even of we onderweg nog iets willen doen of dat we rechtstreeks naar Las Vegas rijden. Als we een kleine omweg nemen komen we langs het populairste en bekendste stuk van het Zion National Park (het minder bekende deel hebben eerder deze reis bezocht).

We besluiten Zion een bliksembezoek te brengen. Voordat je bij de ingang bent is het al prachtig rijden. Bij de ingang laten we de nationale parken pas zien. Oeps er staat op de borden: “Parking lot at visitor center full, park at Springdale and take the shuttle “. Hmm dat beloofd drukte, want het is echt een mega groot parkeerterrein . Naja we zien het wel, als er geen plek is rijden we door, parkeren in Springdale (dorpje voor de ingang) kost teveel tijd vandaag. Het was inderdaad druk op het parkeerterrein maar af en toe gingen er mensen weg. We hebben geluk we vinden snel een plekje.

In de zomermaanden mag je niet met je eigen auto het park in, maar moet je bij het visitor center de shuttle bussen pakken. Wij nemen de shuttle helemaal tot achter in het park en stappen uit bij de “Temple of Sinawava”. Daar gaan we de leuke en mooie trail “The Riverside Walk” doen. Deze is heen en terug ca 3,6km, relatief vlak en stukjes in de schaduw. Dat was wel fijn want de temperatuur loopt gestaag op. Dit zal de laatste trail zijn deze vakantie. In Las Vegas moet je niet teveel buiten komen komende dagen want het wordt er meer dan 40graden, erg warm dus 🥵.

Hierna zetten we koers naar St. George, waar we de reis ook gestart zijn met de 1e overnachting. Het is een grote stad en we gaan er alvast een hapje eten, zodat we in Las Vegas niet meer weg hoeven.

We eten lekker bij de Outback, onze favoriet betreft het voorgerecht. Dit is het enige restaurant waar we een voorgerecht delen, de heerlijke ahi tuna. Daarnaast neemt Edwin een burger en ik een kleine steak met salade en (eindelijk 😀) een kopje baked potato soup . Ik kreeg hem alleen meteen bij het voorgerecht geserveerd, maar het smaakt er niet minder om😋.

Daarna gaan we even naar de Target voor een paar boodschapjes, halen we een fruit smoothie bij Jamba Juice en gaan we met de auto door de wasstraat. Al met al zijn we zo dik anderhalf uur verder.

Tijd om naar onze laatste (snik) overnachtingsplek van deze reis te gaan.

We arriveren rond 20.00uur bij het Desert Rose Resort. Het is een groot resort, maar het valt eigenlijk wat tegen (of wij zijn vreselijk verwend 😊). De kamer is opzich wel netjes, maar we hebben ook een kamer aan een mindere kant, waardoor het niet zo gezellig lijkt en het zwembad is wat aan de kleine kant. Laat ik het er verder maar op houden dat de foto’s op de website mooier aandoen dan de werkelijkheid. Verder zal het wel lukken hier 😀

Het was echt een lange dag vandaag, dus we gaan het zeker niet te laat maken.

Balen ze van het hotel in Vegas gelukkig is er genoeg te doen dus vermaken doen jullie je wel. Enjoy

Tamara 2024-09-06 07:00:09

Wow, die zonsopkomst!

Andrea 2024-09-06 07:25:35

Is idd mooi die zonsopkomst Heel mooi die beestjes