Dag 4: Van Hanksville naar Moab

Verenigde Staten, Moab

Om 6.30uur stonden we al bij een tankstation om een koffietje te halen. We waren er weer erg vroeg bij. Het enige restaurant wat voor ontbijt open zou gaan was nog gesloten en we hadden niet veel zin om te wachten. We hadden nog yoghurt en granola, die we later op een picknickplaats wel op zouden eten.

Vandaag wordt voornamelijk een reisdag naar Moab. Geen nieuwe dingen vandaag, maar geen straf om de route op herhaling te doen.

Vanuit Hanksville was het weer prachtig rijden over een scenic byway door een landschap van rode rotsen: het Glen Canyon National Recreation Area . Even dacht Edwin nog een slot canyon gevonden te hebben om naar toe te lopen. Maar deze gaf op het bordje aan dat het “difficulty strenuous category 3-4” was. Dat gingen we maar niet doen, hoe leuk het ook klonk. Wel nog een stukje door de bedding gelopen, maar daar is het bij gebleven.

Bij het mooie Hite viewpoint was het uitgestorven en is de drone nog even de lucht in geweest.

Natural Bridges National Monument hebben we ooit eens eerder bezocht, maar het stond mij niet meer zo voor de geest. Afslag genomen om weer een kijkje te nemen. De belangrijkste bezienswaardigheden zijn 3 natuurlijk gevormde bruggen. Ook zeker de moeite waard en het was heerlijk rustig in het park. Onderweg bij een picknick area onze yoghurtjes met granola opgegeten, waar de 360graden camera verder werd uitgetest.

Het volgende bekende punt wat op de planning stond was Muley Point, een punt met prachtige vergezichten. Daar kan je alleen komen via een onverharde weg. Gisteren heeft het aanzienlijk geregend in deze omgeving dus we waren benieuwd. Tot circa 2,5/3km voor het Muley Point ging het prima, toen helaas toch een enorme plas met water waar we met onze huurauto echt niet door kunnen. Met een kleinere jeep had je nog langs de zijbedding kunnen rijden. Risico gaan we maar niet nemen. Edwin opperde nog om te gaan lopen, maar meer dan 5km zonder enige vorm van schaduw zag ik niet zitten (en ik heb helaas wat last gekregen van mijn goede knie, heel raar, maar denk iets bij de aanhechting aan de binnenband en ik denk door overbelasting omdat ik meer druk zet op deze knie de laatste maanden). Edwin had echter nog een ander viewpoint gezien op de kaart, wat op iets meer dan 500meter lopen lag. Ik spoorde hem aan lekker even te gaan kijken, ik pas wel even op de auto. Jammer voor mij, maar ik heb het uitzicht van Muley Point al 2 of 3x gezien, dus geen ramp uiteraard. Vandaag even rustig aan doen met lopen, dan kan er morgen vast weer meer 😀. Ongemerkt zet je toch nog best wat stappen. Edwin kwam enthousiast terug, ook dit punt had prachtige uitzichten en hij heeft nog gedroned en zichzelf met de 360graden camera op de foto gezet 😀

De Mogi Dug Way is een onverharde slingerende weg door de bergen die we ook al vaker gereden hebben. Voor het eerst reden we hem nu van boven naar beneden. We hebben de hele rit gefilmd met de 360graden camera. Handig in de BMW is het dakraampje wat open kan 😀. Daar kunnen we de camera dan op statief uitsteken.

Eenmaal beneden was het 1245uur en gingen we even kijken wat nog te doen. Rechtstreeks doorrijden naar Moab of de 15 mijl onverharde Valley of the Gods rijden. Deze weg hebben we in 2007 ook gereden dus na 17jaar wel weer leuk om een keer te doen. Je rijdt door een vallei met mega grote rotsformaties die allemaal wel iets uit lijken te beelden. De maps waren helaas op, dus moesten we onze eigen fantasie gebruiken.

De auto wilde wel wat drinken en daarna was het doorrijden naar Moab waar we rond 1615uur arriveerden. Hier hebben we de meeste luxe accommodatie van de reis. Een huis met lekkere jacuzzi. We zitten hier 3 nachtjes. Moab is echt een relaxt plekje en we zijn er bijna al onze reizen door het zuidwesten van de 🇺🇸 wel geweest. Er zijn 2 nationale parken in de buurt en Moab wordt omringd door de La Sal Mountains. We hebben nog geen planning gemaakt voor de komende dagen. Kijken waar we zin in hebben. Beetje relaxen bij het huis klinkt mij ook goed in de oren, maar of Edwin daar oren naar heeft is nog maar de vraag 😂.

We kwamen aan in zeer slecht weer, onweer en regen. Maar we konden droog uitladen, want er was een grote garage bij het huis. Het is echt een prachtig huis, 3 slaapkamers, mooie grote master badkamer, grote woonkamer en keuken. En een groot terras en jacuzzi. Ja we houden het hier wel 3 nachtjes vol.

Na het onweer en de regen reden we naar Moab om een hapje te eten. Leuk om hier sinds 2016 weer te zijn. Naast de yoghurt van vanmorgen en wat kleine snacks in de auto vanmiddag hadden we niets gegeten vandaag, dus we hadden best trek. Het werd voor beiden een bison burger, ik had daarbij een kopje soep en Edwin wat frietjes. Zelden nemen we een toetje, maar hier maakten we een uitzondering. Ze hadden breadpudding met cinnamon en ijs. Die hebben we gedeeld, was erg lekker.

Nog even wat fruit en wat brood gehaald in de City Market voor morgen en daarna lekker terug naar het huisje.

Morgen geen planning, we zien het wel😀

Weer leuk om wat bekende stukjes te zien. Natural bridges hebben sven en guus ook een hike gedaan. Mooie foto's ook weer

Tamara 2024-08-26 08:05:02

Prachtige foto's, maar pas je wel op met je knie. Veel plezier nog,lekker genieten zo samen.

Conny 2024-08-26 08:39:23

Leuk om plaats te bezoeken die eerder is bezocht kan je kijken of het is veranderd Fijn om wat rust te nemen voor je knie Edwin wel leuk om foto’s te nemen met Drone. Kan je ook de diepte in