Dag 6: Moab

Verenigde Staten, Moab

Heerlijk rustige ochtend gehad. Wel om 645uur eruit, maar pas rond 1200uur gingen we op pad.

Moab is echt een leuk stadje en we wilden nog wat meer winkeltjes kijken. Maar eerst lekker een halfuurtje op het terras van Moab Coffeehouse gezeten met een koffie voor mij en een lekker ijsje voor Edwin. In het centrum van Moab staan allemaal food trucks en daar hebben we beiden iets uitgekozen voor de lunch. Ikzelf had kip quesedillas en Edwin een hotdog. Dat ging er goed in en was erg lekker. Alleen veels te veel, dat van mij is ook niet op gegaan. De verdere inkopen in de winkels zijn beperkt gebleven tot een simpele zonnebril voor mij. Degene die ik bij heb, zakt bij het wandelen steeds van mijn neus door het zweet. Niet echt handig. Nu voor 10 dollar eentje gekocht die wel blijft zitten 😀.

We besloten lekker terug naar het huisje te gaan en lekker te relaxen voor een uurtje of 2. Het was inmiddels zo’n 34 graden dus wel de moeite in de volle zon. Binnen in de airco was het goed toeven.

Tegen 1615uur weer op pad gegaan. We besloten erg vroeg te gaan eten, omdat we daarna naar het Arches National Park wilden. Super veel trek hadden we niet , dus we kozen voor een mini pizza bij de Moab Canyon Pizza Co. . Ikzelf had ook een beetje behoefte aan groente en bestelde er een huis salade bij. Alles was uiteraard weer groter dan we dachten en het ging weer niet op 😀

Tegen 1700uur reden we Arches National Park binnen. Wel genoeg auto’s overal, maar in vergelijking met wat we wel eens eerder hebben gezien heerlijk rustig.

Arches National Park is bekend om zijn natuurlijk gevormde bogen (arches) in een prachtige omgeving van rode rotsen. Wij zijn meerdere keren in dit park geweest, maar ook dit park blijft zo mooi😍. We hebben diverse uitzichtpunten bezocht en 2 kortere hikes gelopen. Toch weer 3 uur in dit park doorgebracht. Rond 2000uur gaat de zon onder en dan wordt het snel donker. Omdat we hier al vaker geweest zijn niet heel veel foto’s gemaakt.

Tegen 2030 waren we weer terug in het huisje, waar ik nu lekker buiten even dit verslagje aan het typen ben en Edwin de jacuzzi nog voor de laatste keer onveilig maakt.

Morgen moeten we helaas dit fijne huisje alweer verlaten. Maar vanaf morgen gaan we naar een nieuw stuk voor ons in Colorado. Ook weer erg veel zin in!

Wow weer super mooi

Tamara 2024-08-28 06:59:11

Hee, vrienden gemaakt onderweg? 😄 Schitterend, die bogen in het avondlicht!