Dag 5: Moab

Verenigde Staten, Moab

Adventure and fun!

Lekker iets langer geslapen vandaag, tot ca 645uur. Maar geen haast vandaag. Met een kop koffie hebben we lekker een tijdje in de jacuzzi gezeten. Daarna lekker douchen , wasje draaien, cinnamon tosti voor ontbijt, wat lezen en bekijken wat we vandaag wilden gaan doen.

Rond 1100uur op pad gegaan naar Moab om wat winkeltjes te bekijken. Edwin is geslaagd voor 2 shirts en een petje. Koffie haalden we bij een lokaal koffietentje en die smaakte echt heerlijk (latte met cinnamon syrup). Deze namen we lekker mee in de auto en we gingen op pad om een stuk van de La Sal Mountain Loop te rijden. Deze prachtige weg loopt helemaal door de La Sal Mountains. Bij de ingang van de Loop stond alleen dat deze na 25 mijl afgesloten was in verband met wegwerkzaamheden. Net voor het bord “road closed” zijn we de Geyser Pass Road opgereden. De weg liep tot op een hoogte van 3200 meter tot boven de boomgrens naar de Geyser Pass. Allemaal weer even mooi om te rijden. Deze keer alleen niet zoveel foto’s gemaakt.

Terug naar Moab gingen we over de Sand Flats Road, weer een onverharde weg van zo’n 32 kilometer. Dat was af en toe weer flink hobbelen en bobbelen. Tegen 1600uur waren we pas terug in het huisje, waar we snel een boterham met Nutella en wat yoghurt naar binnen gewerkt hebben. Want rond 1630 moesten we alweer weg 😀.

Edwin wilde wel een keer iets “anders” doen in Moab. Ik vind het allemaal prima als het maar geen mountainbiken of lange hike is. Hij had een guided tour gezien met een UTV (utility terrain vehicle) , een grote buggy met vierwielaandrijving die je dan zelf bestuurt. Er zijn er ook waarbij je gereden wordt, maar hij wilde uiteraard zelf rijden.

De tour van 1700uur had nog plek, dus vanmorgen deze tour van 3,5uur geboekt . We waren maar met 3 UTV’s in totaal inclusief de instructeur. Bijna privé tour dus. De instructeur rijd steeds voorop en geeft door de headsets instructies. Dat was ook echt nodig. Zelfstandig op pad gaan met zo’n ding is absoluut niet aan te raden als onervaren UTV rijder.

Het was echt geweldig. Je rijdt door het prachtige achterland van Moab. Steile beklimmingen en afdalingen op rotsen. Door waterpoelen, racen door zandbeddingen en over stenen en rotsen. Het was zeer uitdagend voor de chauffeurs, maar die UTV’s zijn echt geweldig. Als bijrijder heb ik ook zeker genoten, af en toe zeker het idee dat je in een achtbaan zat zo steil ging het omhoog en omlaag.

Tegen 2030 was de gave tour voorbij en we hebben alle 4 genoten. Op Pindat kan ik helaas geen filmpjes plaatsen, maar hoop dat de foto’s een indruk geven 😀

Aangezien we vandaag heel weinig gegeten hadden, zijn we na de tour meteen maar even op zoek gegaan naar een restaurantje. Bij de Blue Pig (een van de weinige restaurants die nog open was) hebben we beiden gesmuld van een sandwicht.

Tegen 2130 terug in het huis. Zo lekker even al het stof en zand afspoelen en lekker slapen 😴

Wow, wat gaaf om te doen!!!

Andrea 2024-08-27 06:57:05

Wow super gaaf die utv tour wat leuk om te doen

Tamara 2024-08-27 06:58:23

wat gaaf zeg

Benjamin 2024-08-27 11:40:04

Idd heel leuk om zelf te rijden in de UTV tour Rebecca Ben je bond en blauw geworden van al dat schudden

Fred 2024-08-27 12:49:45

Zooo jaaa dat lijkt mij ook wel leuk,en dan zeker zo door die plassen haha. En ook met zo'n kleine groep,dat lijkt het net een privé tour. 😘