Dag 1: Dag van vertrek

Verenigde Staten, Washington

Vandaag gaat de reis dan toch echt beginnen.

Uiteraard weer ruim voor de wekker wakker, maar wel een prima nacht gehad. Nog een lekker bakje koffie op de kamer genomen om nog wat wakkerder te worden.

Rond 730 reed Edwin de auto voor en reden we richting de parkeergarage van de luchthaven.

We waren veel te vroeg, de incheck balie ging pas om 825uur open. We hadden er niet bij stilgestaan dat we geen intercontinentale vlucht hebben, maar eerst naar Amsterdam vliegen ๐Ÿ˜€. Dus hoef je geen 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Ach je kan er alvast maar wezen.

De eerste vlucht vertrok 15 minuutjes te laat. Maar volgens de piloot zouden we wat tijd goed maken en 5 minuutjes later op Schiphol aankomen. De vlucht duurde maar 25 minuutjes. Bizar eigenlijk dat de vlucht rechtstreeks van Amsterdam naar Las Vegas ruim 250,- tot 300,- per persoon duurder was dan met deze extra vlucht vanuit Brussel. Het was nog even spannend, omdat het behoorlijk druk was bij de paspoortcontrole, maar omdat het boarden bij onze 2e vlucht officieel (tijd volgens boardingpass) al begonnen was mochten we via de snelle weg ๐Ÿ˜€. Nog even stevig doorlopen (had gelukkig mijn brace even aangetrokken, waar ik erg blij mee was) en we waren op tijd bij de gate. Boarden was nog niet begonnen, dat liep om de 1 of andere reden wat vertraging op. Een halfuurtje later dan de planning zaten we in de lucht.

Over de vlucht valt weinig te vertellen, films kijken, chicken or pasta, wat slapen ๐Ÿ˜ด, een half boek gelezen, dat soort dingen. Verder een rustige vlucht met af en toe wat turbulentie.

Een half uurtje later dan gepland landden we in een warm Las Vegas. De douane ging redelijk snel en allebei de koffers stonden al aan de band op ons te wachten. We wisten door de AirTags dat ze allebei op de vlucht zaten. Altijd weer een geruststellend idee ๐Ÿ˜€.

Het moment was weer daar… de huurauto. Deze keer wisten we wat we zouden krijgen. Edwin had via Booking.com bij Sixt een mooie aanbieding voor een BMW X7 gezien en deze geboekt. Alleen moesten we hem nog met een dag verlengen (ivm annulatie en nieuwe boeking terugvlucht ) , maar dat was geen enkel probleem gelukkig. Mooie auto met veel technische snufjes.

Rond 1630 dan toch op weg naar St. George voor onze 1e overnachting. Dit was nog 2 uurtjes rijden. Blijkbaar reden we een andere tijdzone binnen want opeens was het 1930 toen we er waren.

Edwin raakte lichtelijk in paniek toen hij zag dat de borden op de Texas Roadhouse (1 van onze favoriete Amerika restaurants) weg waren. Die dacht meteen die zijn gesloten. Toch maar gekeken en hij slaakte een zucht van verlichting ๐Ÿ˜€. Hij was gewoon open ๐Ÿ˜‹. Naast Las Vegas was dit de enige die we deze reis tegen zouden komen .

Weer heerlijk gegeten , maar ik kreeg de helft maar op en ik had al 1 van de kleinere steaks.

De koek is op! We zijn al 24uur op. Snel wat drinken gekocht en hup naar het hotel . Splinternieuw en mooie kamer!

Welterusten ๐Ÿ˜ด

Mooie auto dat wordt relaxt rijden op vakantie

Tamara 2024-08-23 06:26:09

Wauw echt een mooie auto

Benjamin 2024-08-23 10:30:36

Een BMW in de USA, dat is een unieke ervaring! ๐Ÿ˜„ Heel veel plezier, ik lees lekker mee!