Dag 14: Van Page naar Grand Canyon North Rim

Verenigde Staten,

Vandaag is het maar 2 uurtjes rijden naar onze eindbestemming. We doen dus lekker rustig aan. Wekker expres wel om 6.30uur gezet, zodat we in dat ritme blijven. Ontbijt is hier inbegrepen en op gemak lopen we naar beneden. Edwin neemt melk met havermout met een lekker smaakje en ikzelf neem een klein yoghurtje en bak een wafel. Edwin wil zijn witte schoenen (die niet echt wit meer zijn šŸ˜€) graag wassen, en stopt ze daar in wasmachine. Dit duurt een halfuurtje, maar echt schoon komen ze er helaas niet uit.

Na het ontbijt halen we de spullen en gaan op weg. Vlakbij het hotel is de Glen Canyon Dam Overlook en we nemen daar even een kijkje.

In het centrum van Page halen we nog een lekkere koffie en frapuchino van de Starbucks voor onderweg. Pas rond 10.30uur rijden we uiteindelijk Page uit.

We rijden langs Horseshoe Bend. De bekende bocht in de rivier. Wij zijn hier in 2007 geweest en het is nu echt een tourist trap geworden. Een mega groot geasfalteerd parkeerterrein en 3 hokjes om entree te betalen. In 2007 hoefden wij niets te betalen en parkeerden we gewoon op de zanderige ondergrond. Wat een verschil met nu.

De volgende stop was de Navajo Bridge. Een hele hoge brug (142meter) over de Colorado rivier. De nieuwe en oude brug liggen nu parallel aan elkaar, waarbij de oude brug nu een voetgangersbrug is. We zijn via de voetgangersbrug naar de overkant gelopen, waar ook een winkeltje was. Uiteraard even gesnuffeld, maar niets gekocht. Het was wel echt warm al, zo’n 35 graden. Zijn we niet echt meer gewend.

In 2008 zijn we ook al eens aan de North Rim geweest en toen overnachten we in de Jacob Lake Inn. Dit s een complex met restaurant, grote winkel en motel. Daar maken we nu een stop. Kijken weer wat rond in de winkel, kopen een paar cookies en een milkshake om te delen. Dat was maar goed ook, hij was mega.

Het is nu nog 45 mijl (70km) rijden naar de Grand Canyon North Rim.
Daar arriveren we rond 15.00uur. Maar jeetje wat is het er druk. In 2008 was het super rustig. De drukte heeft o.a. te maken met dat alle accommodaties aan de South Rim dicht zijn ivm waterproblemen. Mensen trekken nu naar de North Rim.

Inchecken duurt dan ook even en we krijgen cabin 2 toegewezen. Een simpele kleine cabin, maar dat wisten we al. Een eenpersoonsbed en een twijfelaar dus dat wordt even apart slapen vanavond. Na 15 minuutjes gaan we weer op pad. De cabin zit om de hoek van de Grand Canyon Lodge, waar zich het restaurant, de giftshop, de saloons, de snack corner en de uitzicht veranda’s bevinden. We zitten een tijdje op de leuke adirondack stoelen op de uitzicht veranda, waar je al prachtige uitzichten op de Canyon hebt. Daarna lopen we nog naar 2 uitzichtpunten en nemen veel foto’s. De canyon aan de North Rim vond ik in 2008 eigenlijk al indrukwekkender dan de South Rim die we in 2007 voor het eerst bezochten. Het is alsof je vanaf de North Rim dieper kan kijken.

Rond 17.00uur pakken we de auto weer en gaan we de Cape Royal Road op om een aantal uitzichtpunten te bewonderen en te eindigen bij het eindpunt van de weg het viewpoint “Cape Royal” voor de zonsondergang. Alle punten zijn zeker weer de moeite waard. Bij Cape Royal lopen we de trail naar het eindpunt en daar is het adembenemend mooi. De zon gaat al langzaam onder en we maken vele foto’s. Net voor de echte zonsondergang vertrekken we weer, want de terugrit is nog 45 minuten en die wil je niet in het donker rijden (het wordt echt snel donker na zonsondergang). Er steekt ook wild over en je wilt daar echt geen aanrijding mee. Er stak ook inderdaad een konijn en een hert over. En vele vleermuizen.

Tegen 19.30uur zijn we weer terug bij de Grand Canyon Lodge en gaan nog even op de uitzicht veranda zitten. Om 20.00uur hebben we een reservering voor het avondeten. Die reservering heb ik weken geleden al gedaan en dat is maar goed ook, het is echt druk.

We eten weer erg lekker. Edwin de brisket platter (de lekkerste brisket van deze reis vond hij) en ik heb voor een halve portie Southwestern Chicken met wat groenten en aardappeltjes gekozen.

Tegen 21.15uur zijn we weer terug in de cabin en gaan zo lekker slapen!

Wow wat mooi weer. Super leuk de cabin enjoy

Tamara 2024-09-06 06:56:15

Gezellig samen in de twijfelaar kan ook, romantisch (vul maar in, Ed! šŸ¤£)! Ik wist de naam van die stoelen niet, wat geleerd vandaag! Die zitten echt heerlijk, en wat een uitzicht!

Andrea 2024-09-06 07:21:28

Super mooie foto's weer

Benjamin 2024-09-06 09:05:42

Ziet er mooi uit De tijd veranderd dat blijkt maar weer Alles word meer ontdekt en overal moet je voor betalen