Dag 8: Aspen

Verenigde Staten, Aspen

Om 630uur ging het eerste koffietentje in Aspen open en daar waren we rond 645uur dan ook om een lekkere koffie en een heerlijke cookie te halen.

De reden dat we weer zo vroeg op pad waren, was dat we een parking permit hadden voor de Maroon Bells Scenic Area. De Maroon Bells zijn 2 bergtoppen in de Elk Mountains, welke weer een bergrange is in de Rocky Mountains. Als je een parking permit hebt kunnen bemachtigen moet je voor 800uur ‘s ochtends op de parkeerplaats aanwezig zijn. Wij hadden het geluk dat we een permit konden bemachtigen, anders moest je met een shuttle naar het gebied.

Rond 730uur stonden wij al op de parkeerplaats. Op de planning stond de de Scenic Loop Trail van 2,4km. Deze begon bij het Maroon Lake. Alleen hier al was het prachtig! Het licht op de bergen was schitterend. We troffen het ook echt met het weer, volop zon en prima temperatuur om te wandelen (begon met 9 graden, liep op tot ca 18 graden). Deze loop stond aangemerkt als “easy”, zo begon hij inderdaad ook, maar gaandeweg werd hij lastig, steeds weer over grote stukken steen en rots en eigenlijk zonder uitzicht. Edwin noemde het voor de gein, “the time waste loop”😀. Op een gegeven moment konden we na die trail een stukje omhoog klimmen en kwamen we op de “Maroon Snowmass Trail to Carter Lake. Tja tja wat te doen.. wel, niet, wel, niet. Uiteindelijk besloten we de trail wel te doen. En ja het was zwaar (we zaten ook op een hoogte van 3300 meter) het ging maar hoger en hoger en de trail was volgens het bord ook “extremely rocky”. Maar het was het zeker waard, Carter Lake is en ligt prachtig verscholen tussen de Maroon Bells. We hebben daar zeker een dik halfuur zitten genieten met wat te drinken en ons vanmorgen gekochte cookie. De terugweg ging aanzienlijk makkelijker, al bleef het goed uitkijken over het rotsachtige pad. Met de knieën ging het eigenlijk heel goed, een ibuprofen doet wonderen😊. We hadden deze trail echt niet willen missen. Rond 1200uur waren we weer terug bij de parkeerplaats. In totaal toch 10km door de bergen gewandeld. Het was zo mooi 😍. De foto’s zijn het bewijs.

Na alleen een koffie en een cookie hadden we wel zin in lunch. We reden naar Snowmass Village (wintersport plaatsje vlak bij Aspen, maar minder decadent) waar we bij “The Stew Pot” allebei een stoofpotje uitkozen ter grootte van een soepkom. Dat ging er goed in en was weer eens wat anders dan een sandwich. Ik had de sesam kip en Edwin iets met varkensvlees.

Winkeltjes kijken hoort er uiteraard ook bij maar niets gekocht.

Gisteren hadden we besloten dat het ons ook wel leuk leek om in zo’n rollercoaster (rodelbaan) een ritje te maken. Dat kon in Snowmass Village. We kochten een combi ticket, waar we met de gondola verder omhoog de bergen in gingen. Bovenaan de berg lag de Breathtaker rollercoaster. Alleen toen we boven kwamen sloeg het weer om en werd hij tijdelijk gesloten. Het ging waaien en regenen. Na een halfuurtje ging hij weer open. Het regende nog wel wat , maar we zijn erin geweest. Hij ging hard… haha. Superleuke activiteit. Helaas geen foto’s van de actie , omdat je geen foto’s kon nemen.

Het was wel koud boven en Edwin wilde eigenlijk nog met een open stoeltjes lift naar het hoogste punt (zat ook in het combi ticket) . Het regende nog steeds wat en ik had het nog koud van de rodelbaan in mijn korte broek😀. Edwin was verstandiger met zijn lange broek en zijn winddichte en waterdichte jasje. Edwin is even alleen naar boven gegaan en heeft daar nog snel wat foto’s gemaakt en daarna weer terug met de stoeltjeslift.

Inmiddels was het tegen 1630 en hebben we de gondola weer terug naar Snowmass Village genomen.

Meteen doorgereden naar een bbq restaurantje in Aspen en daar een hapje gegeten.

Nu een keer lekker op tijd op de kamer en een lekker rustig avondje voor de boeg. We hebben geen zin meer om Aspen in te gaan.

Morgen vertrekken we weer uit Aspen via de Independance Pass richting Breckenridge.

Veel foto’s vandaag, ik kon niet goed kiezen dus heb er genoeg geplaatst 😀

Niks gelogen,echt prachtige foto's. Leuk wakker worden zo met dit ochtend krantje haha🤣😘

Conny 2024-08-30 06:12:49

Schitterend! 9 tot 18 graden, dat zijn wel mijn wandeltemperaturen ook! 😊

Andrea 2024-08-30 07:18:13

Wat een verhaal weer en weer prachtige fotos, geniet er nog maar van!!👍👍

Kees 2024-08-30 09:19:09

Schitterende foto's

Benjamin 2024-08-30 09:53:39

niets gelogen prachtige foto's en prachtige natuur

janny 2024-08-30 12:20:50

Veel mooie foto’s. Jammer dat weer beetje tegen zit Gelukkig dat knie beter gaat.