Dag 2: Van St. George naar Bryce Canyon NP

Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Goedemorgen, zo dat was echt een heerlijk bed zeg! De nacht was wel met wat onderbrekingen. Ik heb vanaf 300uur eigenlijk niet meer zoveel geslapen. Af en toe een halfuurtje, maar om 600uur had ik genoeg van mijn bed. Edwin werd ook langzaam wakker. Lekkere douche genomen, koffers wat herpakt (we hadden samen maar 26 kilo aan bagage, maar ik had wat spullen gewisseld). Rond 700 liepen we richting auto om de koffers in te laden en daarna voor mij een gezond ontbijtje van yoghurt en wat fruit en koffie en Edwin alleen een koffie, die zat nog vol van gisterenavond😀

Walmart werd de eerste stop van vandaag. Drinken, wat snacks, yoghurtjes, broodjes voor de lunch, nutella😀, bordjes, bestek en een koelbox werden ingeslagen. We kunnen even vooruit.

Vandaag een druk programma met allemaal activiteiten die we nog niet eerder gedaan hebben.

De eerste activiteit werd een echte uitdaging (voornamelijk voor mij). Op YouTube hadden we de “vortex trailhead” gezien, totaal 3,7km. Deze wandeling gaat naar geërodeerde waterputten. Deze wandeling zag er op youtube niet heel moeilijk uit en door prachtig gebied. Ik had tenslotte wat geoefend met wandelen thuis, dus moest vast lukken 😂

Auw dat viel even tegen, eigenlijk 1 van de lastigste trails die we ooit gelopen hebben. Het was klimmen en klauteren en het ging op de heenweg gestaag omhoog. Wel een prachtig gebied met schitterende uitzichten. Het was al erg warm en geen schaduw en ik merkte duidelijk dat mijn conditie tekort kwam. Edwin bleef uiteraard zo fris als een hoentje😀. Uiteindelijk heb ik op het laatst even moeten afhaken, omdat de waterputten nog wat hoger lagen wat ik even niet zag zitten (had ook niet slim geweest). Ik ben even achtergebleven onder een rots waar ik wat schaduw had met een fantastisch uitzicht😍.
Edwin was vrij vlot terug en had mooie foto’s gemaakt met zijn spiegel. Daarna heeft hij nog even met zijn drone rondgevlogen. De terugweg ging aanzienlijk makkelijker. Het was echt erg zwaar, maar trots dat ik hem toch gedaan heb. Met de knie ging het heel goed, af en toe wat hulp van Edwin gehad bij steilere stukken en toen we een stukje water over moesten. Het was meer dat mijn conditie (en warmte speelde ook een rol) mij in de steek liet, daar gaan we aan werken😀

Na dit avontuur was het al 1300 en stonden er nog 3 activiteiten op de planning. Bij Snow Canyon State Park betaalden we 15 dollar en reden we naar het begin van de Jenny Canyon trailhead. Deze was maar een halve mijl (800 meter) en goed te doen. De hike bracht ons naar een slot canyon , echt erg mooi. Altijd leuk om door slot canyons te lopen.

Zion National Park bestaat uit 2 gedeeltes. Het grootste gedeelte van het park hebben wij al diverse keren bezocht en slaan we deze reis over. De Kolob Canyons is het andere kleinere gedeelte en dit stond vanmiddag nog op de planning. Al 2x geprobeerd hier naar toe te gaan, maar in 2013 (onze winterreis) was het gesloten vanwege sneeuw en iedereen weet waarom het in 2020 niet doorging 😞.

3x is scheepsrecht en halverwege de middag liepen we het visitor center van de Zion Kolob Canyons binnen. De parkenpas laten zien en we kregen de bekende national park folder weer mee. Je kan in dit gedeelte de kolob canyon road rijden met mooie viewpoints. We zijn tot het einde van deze weg gereden waar we nog de Timber Creek Overlook trail wilden lopen. Deze was 0,5 mile enkele reis. Maar het ging wel 0,5 mile omhoog. Op het eindpunt prachtige uitzichten over de canyons. De hike was toch weer langer en zwaarder dan gedacht. Nu hadden we het wel een beetje gehad met wandelen. Lunchen hadden we ook nog niet gedaan (tussendoor terug in St. George nog wel een lekkere frappuchino gehaald), maar beiden hadden we ook niet veel trek. In de auto heb ik een lekker zakje trailmix (diverse noten en cranberry’s) en Edwin een soort van mueslibar gegeten.

Via een prachtige scenic byway arriveerden we rond 1700uur bij het Cedar Breaks National Monument. Hier waren we ook nog nooit geweest en wauw wat een uitzichten , een soort mini Bryce Canyon. Prachtig 😍

Hierna liep deze prachtige dag toch echt op het einde.

Het was nog ruim een uur rijden naar Bryce Canyon NP, een park waar we al vaker zijn geweest maar zo mooi is met zijn hoodoos. Daar gaan we morgenochtend nog even een kijkje nemen.

Net voorbij Bryce Canyon ligt het kleine plaatsje Tropic. Ik had daar via YouTube een bbq restaurantje gevonden. Heel netjes 1 maaltijd gedeeld met zijn 2-en. Het was heerlijk 😋.

Terug naar Bryce, waar we incheckten bij Ruby’s Inn, een groot complex, met camping, motelkamers, restaurants, grote winkel. Nog even de grote winkel bezocht en daarna lekker het zweet van vandaag eraf gespoeld . Nog even lezen en dan lekker slapen. Lange, maar prachtige dag!

Het weer schommelde vandaag tussen de 32 graden rondom St. George tot 13 graden bij Bryce, waar we ook nog getrakteerd werden op wat regen en een mooie regenboog 🌈

Prachtige fotos weer!!

Kees 2024-08-24 08:19:48

Wat mooi lekker genoten zo te zien