Dag 7: Van Moab naar Aspen

Verenigde Staten, Aspen

Vandaag een reisdag op het programma met een aantal bezienswaardigheden onderweg.

De dag begon weer zeer vroeg. Stipt 700uur stonden we al bij de supermarkt om een paar broodjes en koffie van Starbucks te halen voor onderweg. Via de scenic byway 128 verlieten we Moab op weg naar Colorado. Onderweg van plek gewisseld en heb ik Edwin langs de kant van de weg afgezet. Die wilde het mooie landschap met de rijdende auto met de drone vastleggen. Zo gezegd zo gedaan. Ik ben van parkeerplaats naar parkeerplaats gereden en weer gekeerd, net zolang totdat het gelukt was😀

Via het spookstadje Cisco kwamen we al snel in de staat Colorado. De omgeving veranderde snel. Veel meer groen. Via het stadje Riffle reden we naar het Riffle Falls State Park. Dit park staat bekend om zijn 3 watervallen naast elkaar. Het was echt een plaatje. Daarnaast bestond het park uit een kleine grot. In het park hebben we een goed halfuur doorgebracht.

Glenwood Springs was het volgende stadje op weg naar Aspen. Hier hebben we aan de rivier lekker een broodje, wat yoghurt en fruit gegeten. Later hadden we daar spijt van haha. Want in de hoofdstraat waar we wat later nog doorheen liepen zaten zulke leuke kleine restaurantjes 😋. Volgende keer beter 😀

Bij het googlen naar tips “what to do in Glenwood Springs” kwam ik ook nog de Four Mile Road tegen. Een scenic drive door de schoonheid van de Rocky Mountains. Die wilden we wel rijden natuurlijk. Mooie weg, met mooie uitzichten op bergweides. Weer heel anders dan het rode rotslandschap van Moab, maar ook weer zo mooi. We waren alleen iets te ver doorgereden op de onverharde weg. Wij dachten dat deze richting Aspen ging, maar nee dus.. we moesten weer terug 😀.

Rond 1800uur gearriveerd in Aspen, waar we incheckten in de lodge en even een uurtje op het gemakje hebben gedaan. Het is een redelijk simpele lodge, maar een fijne ruime kamer en op loopafstand naar het centrum.

Daar gingen we na een klein uurtje dan ook lopend naar toe. Je merkt dat het een beetje decadent stadje is (wat we al wisten natuurlijk😀). Het ligt natuurlijk wel echt prachtig , tussen de Rocky Mountains en het is een heel bekend wintersport plaatsje.

We hebben weer heerlijk gegeten . Edwin een steak sandwich met truffelfrietjes en ikzelf gegrilde kip die super lekker gekruid was in een heerlijke saus, daarbij gesauteerde groenten en lekkere aardappeltjes. Tot nu toe voor mij 1 van de lekkerste maaltijd.

We gaan op tijd slapen vanavond want morgen gaat de wekker weer vroeg😀

Mooi is het daar zeg, weer zo anders!

Andrea 2024-08-29 07:04:51

Mooie foto´s weer :-)

Benjamin 2024-08-29 07:47:17

Wat mooi ook en weer heel anders. We hebben weer ideeën erbij😂😂

Tamara 2024-08-29 07:58:00

prachtige foto's en zo mooi daar

janny 2024-08-29 08:24:05

Mooie foto’s Jullie weten ze wel te vinden de leuke stadjes