Dag 13: Van Durango naar Page

Verenigde Staten, Page

Weer vroeg uit de veren vandaag. Lange reisdag vandaag naar Page, zo’n 460 kilometer.

Ontbijt hebben we geen zin in dus we rijden rond 7.00uur meteen naar de supermarkt voor ijs voor in de koelbox en een koffie voor mij van de Starbucks (Edwin had uit hotel meegenomen) en we gooien de tank van de auto weer vol.

In de auto maak ik het verslag van gisteren af. Daar had ik gisteravond geen zin meer in 😊. Meestal schrijf ik het in de auto in gedeeltes. Maar tijdens de treinreis was het uitzicht buiten een stuk mooier en leuker dan het zicht op mijn telefoon 😀.

Na ruim 2 uur rijden bezoeken we het Goosenecks State Park. Hier zijn we al eerder geweest, maar het blijft wonderbaarlijk hoe de “ganzen nekken “ zich in de San Juan River hebben gevormd. Het heeft miljoenen jaren geduurd voordat de zee die zich hier bevond zich terugtrok en deze diep uitgesneden canyon vormde.

Hierna rijden we een stukje van de route af om nogmaals een poging te wagen om het mooie Muley Point te bezoeken . Vorige week lukte dit niet vanwege een grote diepe plas als gevolg van het slechte weer van een dag eerder. Via de mooie Mogi Dug Way rijden we naar boven om vervolgens via de nu goed begaanbare onverharde weg naar het Muley Point te rijden. Uitzicht was weer adembenemend mooi. Eigenlijk ben je daar altijd alleen, echter nu was er een fietser die van het mooie uitzicht aan het genieten was. We hebben een tijdje met deze man uit Michigan staan praten. Hij was komen fietsen vanaf Goosenecks State Park, waar hij op de camping staat. Gelukkig had hij een soort van elektrische mountainbike, anders is het echt geen doen in die hitte en met de onverharde wegen.

Wij hebben een tijdje genoten van het uitzicht en Edwin heeft nog een rondje met de drone gevlogen.

De volgende bezienswaardigheid waar we langs komen is Monument Valley, welke we in 2016 voor het laatst hebben bezocht.

Inmiddels is het ruim lunch tijd en gaan we lunchen in de Goulding’s Lodge vlakbij de ingang van Monument Valley. We nemen beiden een voorgerecht, maar zelfs dat is teveel. Ik had quesedillas en Edwin jalopenos omhuld met kaas. Het viel wel wat zwaar op de nuchtere maag haha 😛.

Nu we toch in de buurt zijn, rijden we door naar Monument Valley. We betalen 8 dollar p.p. en parkeren bij het visitor center. Mooi punt daar om foto’s te maken met de 3 imposante en bekendste rotsformaties van Monument Valley op de achtergrond.

Van de self drive rijden we het stuk tot de weg een eenrichtingsweg wordt. We filmen weer met de 360graden camera. Die is deze vakantie veelvuldig in actie gekomen. Benieuwd naar de resultaten.

Nu is het nog 126 mijl (200km) rijden naar Page. De weg is niet bijster interessant. Edwin houdt zich bezig met autorijden en het bellen met een klant. Ik schrijf een deel van het verslag, doe een mini dutje en samen delen we een klein zakje M&M’s met een nieuw smaakje, de pumpkin pie (pompoen taart). Smaakt verassend lekker.

Rond 16.15uur zijn we al in Page, we winnen vandaag een uurtje. We checken in in ons hotel en gaan dan al snel weer op pad om vroeg wat te gaan eten. Op nog geen 5
minuutjes rijden ligt een leuk restaurantje wat Koreaans georiënteerd is. Ik kies een bowl met ramen en Edwin Koreaanse ribbetjes met frietjes. Het was allebei erg lekker, maar veels te veel.

Nu al lekker op de kamer en heel de avond de tijd om wat te lezen, laptoppen enz..

Morgen gaan we de North Rim van de Grand Canyon een bezoek brengen, dat is vanaf Page niet zo’n lange reis, dus we kunnen op het gemakje doen. Ook wel een keer fijn haha. Vermoeiend begint een beetje toe te slaan 😀

Pumpkin pie? 🤩 Oh, wel artificial, haha, goed dat ze het erbij zetten! 😄 Fantastische foto's en eten weer!

Andrea 2024-09-04 07:05:34

Wat een herinneringen komen boven tof dat jullie wel de self drive tour konden doen. Heerlijk de north rim morgen ga je dan ook naar de stuwdam dat lijkt me zo leuk maar ja wij zaten dit jaar aan de south rim. Amerikaanse collega had gezegd dat rondleiding op stuwdam zo leuk was. Enjoy morgen