Dag 11: Van Crested Butte naar Durango

Verenigde Staten, Durango

Om 645 stonden wij alweer bij een plaatselijk koffietentje in Crested Butte. Ook hier was het al heel erg druk. Met 2 koffies, een cinnamon roll, chocolade broodje en een kaas-jalapeno croissant liepen we weer terug naar de auto.

Voor de 3e achtereenvolgende dag was een lange broek wel gewenst in de ochtend. Het was namelijk nog maar 3,5graden, maar met een heerlijk zonnetje heb je dat amper door.

We reden met onze koffies hoger de bergen in en parkeerden de auto bij de Judd Falls Trailhead. Hier hebben we een fijne frisse ochtendwandeling gemaakt naar het overlook punt van de Judd Falls. Was wel wat klimmen (stijging van 126meter) maar verder een heel leuke wandeling met als beloning een mooi zicht op de Judd Falls. Na ruim 3,5km en een dik uur later waren we weer terug bij de auto.

Terug in Crested Butte was het nog maar 915uur en konden we nog net even aanschuiven bij ontbijt in het motel. Ik had nog wel even zin in een bagel met creamcheese en een glaasje jus d’orange., Edwin hield het bij koffie. Die verheugt zich vanmiddag op het gekochte lekkers van het koffietentje😋.

Toen werd het echt tijd om dit deel van Colorado te verlaten. Het gedeelte met Aspen, Breckenridge en Crested Butte was nieuw voor ons. Ontzettend genoten van alle mooie uitzichten tijdens het rijden door de bergen, de leuke ritjes met de gondola’s en liften naar boven, de mooie en af en toe zeker zware wandelingen en bovenal de prachtige natuur. Qua stadjes vonden wij Breckenridge en Crested Butte echt heel leuk. Aspen was iets te decadent maar de 2 overnachtingen hadden we hier wel nodig voor de activiteiten die we in de omgeving wilden doen. Met het weer hebben we het ongelooflijk getroffen in dit gebied. Van frisjes in de ochtend (je zit hoog) tot een graad of 21 in de middag met bijna altijd volop zon en blauwe lucht.

Via de mooie Kebler Pass rijden we richting Durango. Een rit van ruim 320km. Onderweg op een mooi viewpoint nog even gestopt en meteen de lange broek verwisseld voor de korte broek. Het warmt al lekker op.

In de grotere stad Montrose houden we pauze. We zitten lekker op een terras bij een Starbucks en nemen een lekker drankje en eten deels de lekkernijen op die we vanochtend gekocht hebben. Het is tenslotte 1230 en lunchtijd 😀.

Om vandaag ons stappendoel te behalen (wat toch wel lukt 😂) zoeken we nog een Walmart Supercenter op en slenteren lekker op het gemak door deze mega winkel. Hier en daar wordt er wat uit de schappen gepakt en komt terecht in de winkelmand. Onder andere bbq kruiden, bbq saus, wat kleding en cosmetica.

Zo gaat de tijd snel en de verwachte aankomsttijd in Durango is nu 1630uur in plaats van 1445uur, oeps 😬.

Er staat ons nog een hele mooie weg te wachten, “the million dollar highway”. Deze hebben we al eens eerder gereden, maar blijft fantastisch. Weer heel anders dan het gebied waar we vandaan komen.

We reden nog door het superleuke dorpje Ouray. Het was duidelijk “feestweekend” in USA want het was daar echt heel erg druk.

Op de “million dollar highway” zijn we meerdere keren gestopt voor mooie viewpoints. We hebben ook veel gefilmd met de 360graden camera (die kan ik hier niet plaatsen).

Tegen vijven kwamen we aan bij ons hotel in Durango, lekker centraal gelegen in het centrum. Even spullen op de kamer gedropt en we konden lekker lopend naar het centrum. Bij een hotel was een saloon waar je kon eten en dat zag er echt heel leuk uit. We vonden een tafeltje op de verdieping en konden zo de saloon inkijken waar ook een bandje aan het spelen was. De bandleden waren allemaal behoorlijk op leeftijd maar deden het zo leuk. Het eten ging er ook goed in. Edwin een burgertje en ikzelf had een kip wrap met een kleine kop tomatensoep.

Door heel Durango zagen we al veel motoren en bikers en het bleek dat er dit Labor Day weekend een motorcycle rally aan de gang was. Dat verklaarde een hoop😀.

Rond 2000uur weer lekker terug op de kamer. Morgen mogen we een beetje uitslapen, we hoeven pas na 900uur weg.

Wat een mooie fotos weer en die walmart blijft leuk he