Dag 10: Van Breckenridge naar Crested Butte

Verenigde Staten, Crested Butte

Dag 10 alweer, wat gaat de tijd snel en wat hebben we al mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan.

Dag 10 starte eigenlijk te vroeg. Stipt 600 ging de wekker aan de kant van Edwin hard af. Deze was nog ingesteld door een vorige gast en waarschijnlijk op repeat gezet. Edwin was net even naar het toilet en dus kroop ik er maar naartoe. Van slapen kwam niets meer. Even later maar gaan douchen, klaarmaken en inpakken. Dus ja rond 715 stonden we alweer bij de auto.

Vandaag gunden we ons een ontbijtje buiten de deur. Het werd een ontbijt restaurantje in Breckenridge. Wij hadden al snel een tafeltje, maar dit was echt een druk tentje. Het zat bomvol en dat op zaterdagochtend rond 745uur. Edwin nam de french toast met aardbeien en ik de avocado toast. Het smaakte allemaal weer prima!

De bekende uit hout gesneden trol van Breckenridge hadden we nog geen gedag gezegd, dus voordat we Breckenridge uitrijden moeten we dat nog maar even doen. Via een kort wandelpad kwamen we bij de trol, mooi gemaakt uit hout.

De ochtend begon trouwens weer zeer frisjes, zo’n 4 graden. Maar door het felle zonnetje en bijna geen wind heb je het amper door☀️.

Vandaag staat er een reisdag gepland via 2 supermooie bergpassen. De eerste was de Boreas Pass. Vroeger lag hier een trein rails overheen. De restanten hiervan waren op de top nog zichtbaar. Daar hebben we even een rondje gelopen.

In Buena Vista nog een heerlijke koffie gehaald bij een heel populair tentje. Het was er superdruk. Meestal is dat een goed teken 😀 (en dat was ook zo).

We vervolgden onze weg naar de Cottonwood Pass welke loopt van Buena Vista naar Almont. Weer een supermooie weg. Op het hoogste punt zijn we gestopt en een kleine trail naar de top gelopen.

Rond 1430 arriveerden we al in Crested Butte, een schattig bergdorpje. We konden al inchecken in ons motel en zijn even een klein uurtje op de kamer geweest.

In de hoofdstraat van Crested Butte was een soort van braderie aan de gang in verband met het lange Labor Day weekend in USA. Verder bestaat de hoofdstraat uit kleurrijke winkeltjes en vele restaurantjes. De taco’s van gisteren waren erg goed bevallen en we kozen weer voor een Mexicaans georiënteerd restaurantje.

We namen allebei een lekkere magaritha en als eten had ik weer 3 verschillende taco’s en Edwin de enchilladas. Het was weer heerlijk!

Nu om 1800 al lekker op de kamer en een lekkere rustige avond voor de boeg. Lekker even een paar uurtjes lezen. Morgen wordt weer een lange dag!

Ik wil nu echt Mexicaans eten! 😆

Andrea 2024-09-01 03:24:23

Ziet er weer fantastisch uit. Je neemt ons mooi mee zo op reis.

Tamara 2024-09-01 09:40:34

Zo dat hebben ze mooi gedaan Trol uit hout gesneden