Van Redicilla del Camino naar Belorado. 12 km

Spanje, Belorado

Om 8u vertrokken na het ontbijt in de Albergue van José. Jose is op zijn zachts gezegd nogal spiritueel. Het hele huis stinkt naar de wierook. Volgens Bruno en Max om de boze geesten te verjagen. Verder wel een aardige vent. Bruno zelf is behoorlijk kerkelijk en volgens hem is het einde der tijd nabij. Spooky. 🤣🤣🤣🤣
Alles bij elkaar een interessant gezelschap. Gisteren ben ik bij een masseuse geweest, die mij flink onderhanden heeft genomen. Volgens haar zit er een ontsteking bij de achillespees en ze heeft beide pezen flink gemasseerd tot en met de voeten en daarna beide pezen ingetaped. Haar advies: na alle heuvels en dalen rekken en strekken en na iedere loop oefeningen doen. Elvira, een Hongaarse vrouw, is ook bij de masseuse en heeft last van haar kuit en voet en we hebben afgesproken om andaag samen te lopen. Dan kunnen we lachen om elkaars silly walk.
De laatste 3 km waren toch nog vervelend, want de achillespees speelde toch nog op. Ik hoop dat het goed blijft gaan. Ik durf geen 20 km meer aan. Ik denk erover om in of na Burgos te stoppen als het zo blijft of een aantal dagen rust te nemen. Misschien in Burgos een paar dagen rondzwerven en een pension nemen. Ik kijk wel.
De route van vandaag was ronduit saai. Brede grindplaten en korenvelden, afgewisseld met een paar kleine dorpjes. Nadeel van de grindplaten is, dat je om de haverklap hele kleine steentjes in je schoen krijgt. Je kunt merken dat het weekend is. Er zijn weer heel veel Spanjaarden op de camino. Daardoor is het ook druk bij de Albergues. Omdat ik behoorlijk op tijd was, kon ik nog een bed krijgen. 😁😁😁😁
Morgen zien, dat ik magnesiumpoeder krijg en ibuprofen voor de ontsteking.
Ik loop maximaal 12km morgen. Kijken hoe het gaat.

Dat is altijd een vervelende blessure Willie. Sterkte en hopelijk wat herstel. Groetjes en blijf genieten.

Ans en Ferdi 2021-09-12 18:35:09

Jammer Willie dat de blessure roet in het eten gooit. Maar een paar dagen rust zal je zeker goed doen. Wij zijn nu al trots op jouw aantal kilometers die je gelopen hebt. We doen het je niet na. Zijn benieuwd hoe het verder looot👍

Rinie 2021-09-12 19:59:19

P.s baardje staat je goed😀

Rinie 2021-09-12 20:00:18

Wat naar dat er een blessure opspeelt. Je hebt ook al enorm veel en intensief gelopen! Dat stijgen en dalen nekt. En die bepakking: wst een prestatie! Hartstikke goed zeg! de Vierdaagse van Nijnegen is een eitje nu. Fijn aan rust overgeven dan maar. Beterschap en groetjes!

Michelle 2021-09-13 09:11:55

Wat vervelend die blessures, hou de moed erin en probeer ook te genieten😍

Carin 2021-09-13 12:01:30

Jessus Willie, dat is lastig. Ik hoop&wens, dat de pezen , , door rek- en strekwerk al dan niet aangevuld met wat "knijpwerk", hun "werk" kunnen blijven doen. Wat die Auberge van José betreft: Natuurlijk is de locatie "spiritueel"; er komen immers steeds maar opnieuw pelgrims op weg naar een veronderstelt heiligdom dat nog verre ligt!! En ja die verwelkom je natuurlijk in de Christelijke stijl met wierook. Het boek Exodus zegt daar wat over ( waar google al niet helpt), Het woord "Exodus" is in dit verband ook nog leuk en ook dat je op de 12e , precies 12km hebt weggewerkt Kort en goed, je bent "spiritueel" onderweg, wordt spiritueel verwelkomt, het liep lekker met nu wel een pijntje op een rotplaats en dat moet je maar goed verzorgen . Hoop dat je toch door kunt lijven "sloffen" Ciao/Jan