Van Viana naar Logrono

Spanje, Logroño

Vandaag(zondag) om 08.00u vertrokken. De route gong voor een groot deel over asfalt. Onderweg nog een bijzondere stempel gehaald. Op dat punt heeft een zekere Maria jarenlang stempels gezet in de pelgrimpaspoorten. Ze is in 2002 op 92 jarige leeftijd overleden. Nu doet haar achterkleindochter het. Wel speciaal.
Onderweg veel wijngaarden en ik heb er wat geproefd. De rode waren al rijp en de eerste oogsten worden al binnengehaald, maar de witte moeten nog een paar weken.
Na een kilometer of 6 bereik ik Logrono. Dat wil zeggen, het industrieterrein. Dan moet ik nog ongeveer 4 kilometer tot het centrum wasr de albergues zich bevinden. Het inchecken was een feest. Ze begrepen er werkelijk niets van, dat ik 2 nachten wilden blijven. Ik kon merken , dat dat nauwelijks voor komt. De man kende ook nauwelijk Engels. 2 nachten was dan uiteindelijk wel goed, maar ik moest er om 8u wel uit zijn en mocht er pas om 13u weer in. Hoezo autistisch gedrag.
Op maandag neem ik een echte rustdag om de plaats een beetje te verkennen en om mijn linkerknie en achillespeesrust te geven. Ik heb gisteren 3,1 kilo aan spullen naar huis gestuurd. Intussen kennis gemaakt met Ben en Mandy. Vader en dochter. De dochter woonde in Noorwegen en pa in Spijkenisse. Ik vertelde dat ik nog wat wilde kopen bij de Decathlon en ze wilden wel mee. Samen een taxi genomen.
Een paar goedkope en lichte sandalen gekocht, want op badslippers de stad door is geen goed plan. Die laat ik wel hier.🤣🤣🤣. Verder nog een lichte poncho en een laken gekocht, zodat ik de regenkleding en slaapzak terug kon sturen. De rugzak is een stuk lichter geworden. Vandaag(maandag) door de stad gewandeld en het valt op dat er geen bijzonder hoge gebouwen zijn. Een beetje zoals in Parijs. De meeste gebouwen zijn smal van voren en vrij diep. Net nog even een knieband gekocht. Ben benieuwd of dat helpt. Zo nu eerst maar weer eens una coffee americana nemen.

Mooi hoor Willie. Petje af voor wat jij onderneemt. Wij lopen af en toe symbolisch met jou mee, door lekker te wandelen in Nederland. Wandelingen van 1p km en natuurlijk niet re vergelijken met jouw tochten. Succes verder.