Van Saint Jean Pied de Porte

Nederland, Didam

Na gisteren de treinreis van Didam naar Saint Jean Pied de Porte te hebben gemaakt, was het vandaag tijd voor het echte werk. Van Saint Jean naar Valcarlos . Een afstand van ca. 11 km.Ik heb er bewust voor gekozen om niet over de berg te gaan, maar door het dal.
Het was telkens bergop en bergaf en misschien is constant bergop handiger, omdat je telkens dezelfde spieren gebruikt. Nu moest ik telkens omschakelen. De route is prima en er zijn geregeld plekken, waar je even koffie kon drinken. Ook wel lekker. In totaal ben ik ongeveer 5 uur onderweg geweest incl. pauzes. De gemeentelijk herberg ziet er netjes uit, maar het ziet er naar uit, dat ik de enige gast zal zijn. Om 17.30u is er nog niemand bij gekomen. Straks ff eten in het dorp en morgen naar Ranconvalles. Ook zo'n 11 km.

Top Willie, het begin is er. Succes met de tocht verder.

Marga 2021-08-25 17:51:13

Fijn dat je zonder problemen in Zuid Frankrijk bent aangekomen en dat ook je eerste dag goed is verlopen. (de kop is er dus af) 😊 Omgeving ziet er prachtig uit. Welterusten en een fijne wandelwagen morgen.

Anita Schilderman 2021-08-25 21:06:32

Leest goed weg Willie, mooi dat je goed bent aangekomen. Succes met de rest van je route en pak op tijd je rust!

Geert Jan 2021-08-25 21:08:15

Wandeldag

Anita Schilderman 2021-08-25 21:08:18

Onwijs leuk om je camino-reis te kunnen volgen! En zo kan ik nog weer een beetje mee genieten van een onvergetelijke ervaring. Ik wens je een goede gezondheid toe en blarenvrije voetjes😁, mooie ontmoetingen, voedende inzichten en héél veel plezier! Lfs Juul

Juul 2021-08-27 08:59:23

Mooi groen is het daar williie. Genieten zo.🤗

Rinie 2021-08-27 19:49:49

Ontzettend veel plezier en mooie belevenissen op dit mooie avontuur! Lieve groeten, Michelle