Dag 3, van Roncesvalles naar Zubiri.

Spanje, Esteribar

Om half zes begon het spul al te praten en te knisperen. Stemmen door mijn oordoppen heen. Ik heb me maar ingehouden. Kwart over zes lichten aan en Gregoriaans gezang om half zeven. Alles maar eens gepakt en ook maar naar ontbijtzaal gegaan. Samen met Fons en een Nieuw Zeelands stel ontbeten. Gezellig! Om kwart voor acht in de schemer gaan lopen. De eerste 11km tot aan een leuk “tweede ontbijt” cafeetje. Ik herkende het uit 2014 toen ik hier mijn Camino buddy “London Bob” ontmoette. Verder de Alto de Erro op en daar bij een pauze caravan een Caña ( biertje) gescoord. Hierna eigenlijk door een rivierbedding naar beneden voor de overnachting in Zubiri. Prima Albergue met avondeten en ontbijt kunnen vinden. Op terras met Fons een heerlijk broodje en biertje nog gescoord en daarna met een fllesje rood chillen langs de rivier (Arga). Zubiri is een mooie plaats waar de legende zegt dat je als je drie keer om de pijler van de brug loopt met je vee, je het vrijwaart van ziektes. (Ponte de Rabia). Rustig middagje dus met wasje en nu de voetjes omhoog in de Albergue. Na het avond eten (wat hier in de Albergue is en weer top klaargemaakt is) heerlijk op bedje.... Morgen weer een mooie loopdag richting Pamplona. 33758 stapjes, 25,32 km.

Leuk om weer even 'mee' te reizen opeen tocht van herkenning. Buen camino samen!