Madrid - Tres Cantos

Spanje, Tres Cantos

Lekker vroeg gestart uit Madrid. Met dat uurtje tijdverschil kan er om half acht alweer gelopen worden. De weersverwachting is prima. Van het hostal naar het Santiago kerkje gelopen en daar samen met Renard weer even het startmomentje beleefd. WE gaan weer.... Met wat kruip door sluip door de eerste 7 km afgelegd. Geen gele pijlen, dat mag hier nog niet. Wat late nachtvlindertjes en vroege kerkgangers. Mooi dat contrast. Ook veel minder bedeelden in kartonnen dozen. Triest met dit koude weer. De stad uitlopen is simpel verder. Bijna 1 rechte lijn. Stads centrum, stads buitenwijk en ineens de takkie takkie in. Echt plotseling. Net als vorig jaar in Bilbao hier nu een Marathon. EN een ATB wedstrijd. Diverse vloekjes over mij heen gehad. Maar ach,,,, ZIJ rijden op MIJN pad, dus helaas peanutbutter. Na een paar km buigt MIJN pad af, dus rust. Via een zogenaamde cañada real (oude veedrijvers route) loop ik verder. Deze route gaat over in een soort zanddijkje tussen spoor en snelweg. Gek maar nog best rustig. Net voor Tres Cantos word ik bijna gedwongen de route af te gaan. Mijn H2O is al enige tijd op (shame....) maar St Jacques zet in gele letters op de weg dat er via een brug water te krijgen is bij een Mission. Na wat lopen kom ik bij een heel bijzondere plek. Voelt goed. Apart. Blijkt een gedreven mens te zijn die opvang regelt voor mensen die dat nodig hebben. Ik krijg mijn H2O, zelfs appeltaart en een zeer mooi gesprek. Over geloof, lopen op routes, relaties enz. Alles in een half uurtje. Gezien wat ze daar doen laat ik een paar appeltaarten ($) achter. Ik word zelfs heel netjes naar mijn onderkomen gebracht. Wat kunnen sommige dingen toch mooi zijn.... En goed! In het hostal een mooie kamer. Ook weer top. Inkoopjes gedaan en even in hetzelfde rijtje wat gegeten. Dadelijk zzzzzzz en morgen weer op naar mijn volgende bestemming. Door het enthousiasme van de facebook groep Camino de Madrid is die nu al geregeld. Ik word zelfs opgehaald begrijp ik. Spannend!!!! Maar nu Zzzzzzzzzz. Tot morgen medelezers!!!! 40.950 stapjes, 30.7 km.

Vanuit Madrid is de route slecht aangegeven. Om in Tres Cantos te komen. Van een wielrenner kregen we het verlossende antwoord: het fietspad volgen. In Tres Cantos konden we onder het gemeentehuis, waar enkele cellen beschikbaar waren, onze nacht doorbrengen mits we 's-morgens voor 06.00 u. zouden zijn vertrokken. We werden de volgende morgen gewekt door de politie...Je ziet je pelgrimage roept veel herinneringen. Het kan een mooi tocht worden rekening houdend met het feit dat de voorzieningen op deze niet veel belopen Camino niet altijd die voorzieningen zijn die in het boekje staan. Buen Camino en voor alles is een oplossing!

Frans 2018-10-29 08:26:37

Je hebt de tweede dag al flink doorgestapt las ik. Petje af hoor👌 Als appeltaartmaker -af en toe 😂- leuk te lezen dat appeltaart daaraan heeft bijgedragen . Veel succes verder op je trip.