Van Santa Maria la Real de Nieva naar Coca.

Spanje, Coca

Wederom een mooi loopdagje. Ik heb me zelfs wat verslapen. Werd om 8 uur wakker, en dat in een kleine ruimte met nog drie andere pelgrims. Gelijk maar op en 8:30 op het pad. Eerstvolgende dorpje had een heerlijk bankje waar ik heb ontbeten. Nog niks open dus geen koffie er bij helaas. Toen door naar Nava de la Asunción. 10km en best zwaar, over zandpaden voornamelijk in pijnboom bos. Dit zijn exploitatiebossen voor hars. Heerlijk lopen. In de open stukken veel roofvogels. Steeds weer sta ik te kijken hoe elegant die met zijn tweetjes, drietjes, soms meer kunnen zweven, dansen bijna. In Nava uitgebreid gerust en aan de koffie. Hierna naar Coca, rustig aan gedaan. Alle tijd. Ook weer door pijnboombossen. Veel zandwegen dus best zwaar. Middag wel een lekker zonnetje dus weer in tshirt gelopen. In Coca een werkelijk prachtige albergue. Oud leraar huis. Eigen kamer nu. De drie Spanjaarden van gisteravond zijn er ook weer. Wat uitgebreider kennis gemaakt nu blijkt dat je toch gezamenlijk de dagelijkse etappes doet. Alberto is net als ik ook alleen en Jacinto&Elisa lopen als stel. Voelt al vertrouwd. Op advies van de hospitalero het kasteel van Coca en de kerk bezocht. Zeer fraai allemaal. Kerk heeft een mooi Santiago beeld en ook een mooie grafsteen met DE schelp. Het kasteel is in een woord MAGNIFIEK. Per ongeluk (ja echt!) kom ik in de rondleiding terecht. Wel grappig, mijn lengte geeft wat probleempjes met deurposten enz. De Spanjaarden vinden dat hilarisch. Daarna nog even langs de super en vanavond mijn eigen maaltijd maar eens samengesteld. Yammie. Dadelijk weer lekker slapen, zien wat morgen brengt! 36.600 stapjes, 27,5 km.

Prachtige foto's , loop wat achter met lezen dus nu even inhalen...