Reichsburg Cochem

Duitsland, Cochem

Na het ontbijt stappen we met z'n 4en op de fiets en gaan naar Reichsburg Cochum. Het kasteel dat prominent aanwezig is op de top van een heuvel/berg.

We kopen een ticket inclusief rondleiding door een deel van de burcht. Het is leuk om even binnen te kijken, maar zeker ook het uitzicht over de moezel is fraai.

Na de tour lopen we weer naar onze fietsen, eten we eerst ons softijsje en gaan bij de camper lunchen.

De jongens gaan daarna weer even naar het zwembad en wij blijven bij de camper genieten van de zonnestralen die af en toe achter de wolken kruipen.

Eind van de middag maken wij ons klaar voor het diner waarvoor Vince een tafel bij restaurant Neos heeft gereserveerd en ons trakteert. We eten er lekker en nadien lopen we nog een rondje door het centrum met een schepijsje in de hand.
Op de terugweg over de brug zien we het verlichtte kasteel en boulevard.

Bij de camper drinken we nog koffie/thee en gaat de één lezen. De ander muziek luisteren binnen.

Ondertussen begint het te waaien en horen we de druppels op de luifel terwijl wij nog van de Amaretto genieten.