Tolminska Korita (Tolmin Kloof)

Slovenië, Tolmin

Vandaag staat een wandeling door de Tolmin Kloof op het programma.
De wekker ging rond 9 uur en we maakte de jongens wakker, even ontbijten en we konden iets over 10-en gaan.

Vanaf de camping is het zo'n 40 minuten wandelen naar de ingang. Voordat we de weg naar de kloof inlopen, pikken we bij de supermarkt wat lekkers voor tussendoor op.

Gister had ik de tickets via de website aangeschaft, daarom konden we nu mbv de QR code het poortje door.

We waren er om 11 uur en hebben na veel traptrede alles gezien om 12:30. We lopen via een pad door het bos terug en komen zo weer in het plaatsje uit.

Bij de supermarkt pikken we brood, fruit, Sloveneens taart en ander lekkers op en via Tolminka trek/trail lopen we naar de camping. Met wat uitsloverij onder de brug.
Onderweg komen we langs een klein barretje (bar Tminka) en drinken daar een koud drankje voordat we weer op pad gaan.

Om bij de camping te komen moeten we de rivierbedding oversteken. Bij de camper gaat dat taartje er héél goed in.

Als de jongens even gezeten hebben, trekken ze hun zwembroek aan en gaan naar de rivier. Wij gaan een uurtje later ook weer naar het water maar de jongens zijn nergens te bekennen. Even later zien we ze lopen en zijn ze een stuk stroomafwaarts in het water gegaan.

Als wij ook die kant even bekeken hebben en weer terug zijn bij de camper steken we de BBQ aan.

Na het eten doen de jongens de vaat en daarna gaan ze nog weer het water in en komen afgedoucht weer helemaal fris en fruitig terug. Nu tijd voor gamen op de switch met een chippie.

Wow wat een geweldige foto's weer...