Krka watervallen

Kroatië, Grad Šibenik

Voor de wekker zijn Edwin en ik wakker, va half 8 kunnen de baguettes opgehaald worden. Iets over half 9 stappen we op de fiets om naar het nationaalpark Krka.

11 uur hebben wij het grootste deel van dit gedeelte van het park , dwz de grootste waterval (Skradinski buk) gezien en wachten op de bus naar de hoofdingang.
Het plan is om met de camper naar de Roški slap te gaan, daar mag ook gezwommen worden.

Eenmaal teruggefietst naar de camping eten we even wat fruit. Om 12 uur starten we de camper en rijden naar Roški slap.
Het is een mooie rit en via diverse haarspeld bochten en smalle straatjes of bruggetjes, weten we bij een restaurant de camper te parkeren.

We lopen een rondje en zien wat stroompjes. Wij komen ook langs of door een terras waar je met je voeten in het water kan zitten, Konoba Kristijan, alle tafeltjes zijn bezet en wij lopen door naar 't water. Na een paar traptrede zijn wij daar en kunnen vanaf een pier de watervalletjes zien. Iets minder dichtbij dan we dachten /hoopten.

Zwemmen tussen de vissen doen we liever niet, wat wij wel doen is wat drinken op dit terras onder de bomen en pakken om 14:00 de camper weer om terug te gaan naar de camping en daar lekker in het zwembad te gaan afkoelen.

Tussendoor pikken we een paar boodschappen op bij een supermarkt.

Het is nog heerlijk in het zwembad en/of de zonnenbedjes.

's Avonds gaat de BBQ weer aan. Na de BBQ gaan Edwin en Jens zelfs nog ff naar het zwembad.

Wow…. Dat ziet er gaaf uit 😍

Ellis van Dam 2022-08-06 23:23:32

Prachtig allemaal. Is het te vergelijken met de Plitvice meren? Weer veel plezier en veilige kilometers de komende week.😎🚐🛴🚴🏻‍♂️🏄🏻‍♂️🚶🏻‍♀️