Braubach, ons plekje aan de Rijn

Duitsland, Braubach

Vannacht heeft het flink geregend,
maar de lucht is weer blauw en de zon warmt alles al weer op.

8:45 rijden we de snelweg op in totaal ca 875 km van huis.
We maken 4 stops eentje om te ontbijten, 1x tanken en een keer om te lunchen en de laatste om de boodschappen te halen.

Na Wiesbaden gaan we de snelweg af om een binnendoor route te rijden, wat veel leuker is dan snelweg, waar ik trouwens voor het eerst in de camper heb gereden. Zodat Edwin deze plek kon vinden en boeken door even te bellen met hen.

Uiteindelijk rijden wij best een groot deel van de dag. En hebben zo'n 550 km gereden. Eind van de middag parkeren we de camper op camping Uferwiese Braubach in Braubach ( aan de Rijn)..

Een jonge kerel helpt ons, hij heeft 5 maanden geleden deze camping overgenomen en zijn volop aan het "moderniseren" en opleuken.
Vanaf onze plek nr 38 kijken we op de Rijn (3e rang) en kijken op tegen kasteel Marksburg.

Er wordt Hollandse pot gegeten, bloemkool en broccoli meteen stukje vlees.

Edwin plakt de band van Bjorn z'n fiets en samen doen we de afwas. Jens is druk met stenen keilen over het water.

Na de 1e ronde koffie en thee fietsen Edwin en ik naar het historische centrum, wat al mooi is in de schemering, dat belooft wat met daglicht.

Bedankt voor de tip: hier hebben wij al diverse keren gestaan. Voor € 10,00 per nacht . Er is ook een douche en wc. Ik ben daar ook al een keer naar boven gelopen naar het kasteel. En... niet onbelangrijk, in het centrum kun je lekker eten voor weinig geld. Als ik de foto’s zo zie hebben jullie daar al rondgewandeld.

Harry 2020-08-19 22:30:38

Wow en weer mooie plaatjes, en hoe stoer achter stuur!👍top hoor! Wat een mooie route weer en nog steeds vakantie!

Gerrie 2020-08-19 22:32:04

Stoer trouwens dat je in de camper heb gereden. Valt wel mee hè. Net als in de gewone auto alleen wat langer maar dat komt er vanzelf achteraan.