Bergwandeling in de GerlitzenAlpe

Oostenrijk, Bodensdorf

Een bergwandeling stond vandaag op het programma.

De wekker stond op 8 uur. Ik was al eerder uit bed en ben naar het meer gelopen, toen ik terugkwam bij de camper was Edwin wakker en was hij de jongens aan het wekken .

Broodjes in de oven, ontbijten en op de fiets naar de gondel Kanzelbahn en de stoeltjeslift naar het Gipfelstation op 1900, om vandaag te wandelen in de Gerlitzen Alpe.

We lopen eerst naar de Almseehütte, daar is een bergmeer waarin gezwommen kan worden. De jongens duiken van 't steigertje en wij liggen lekker in een zonnestoel.

Als ze volop afgekoeld zijn, worden de zwembroeken weer omgeruild voor droge kleding en besluiten we een hapje te eten. De jongens kaiserschmarren met spezi en skiwasser en wij een jausenplatte (met bier) waarvan de jongens ook mee snoepen.

Daarna gaat de klim naar boven en vanaf de top lopen we dan door naar het middenstation om met de gondel weer bij onze fietsen uit te komen.

Op de terugweg met de fiets naar de camperplaats zien we nog een afslag naar een waterval (Finsterbacher Wasserfälle), ff nog een klimmetje met de fiets en dan komen we via een bruggetje en ongelijke traptreden bij de waterval zowel het 1e als 2e deel.

Bij 'thuiskomst' gaan Jens en Vince nog even zwemmen in het meer en wij komen bij en zetten de BBQ , het vlees incl. salade klaar, wat weer smullen was.
Als toetje hebben we een stuk zware sloveense appeltaart, die niet bij iedereen in de smaak viel.

Wow...het ziet er weer geweldig uit allemaal. Echt genieten!