Op doorreis

Slovenië, Tolmin

Wij hebben goed geslapen, zo goed dat we nadat de wekker hadden gehoord en uitgezet nog een uurtje hebben geplust.
Edwin en ik schieten om half 9 snel in de kleren , frissen ons op en lopen naar het tankstation om de broodjes op te halen. Voordat we gaan hebben we de jongens ook wakker gemaakt (die sliepen vannacht in het hefbed in de camper) en als wij terugkomen zijn zij ook helemaal klaar voor vertrek.
Op de parkeerplaats is er een hoek om water te lozen en toilet te legen, het laatste doen we dan ook gelijk maar. Met een thee in de hand rijden we om half 10 weg en zitten gelijk op de snelweg.

Aan de jongens hadden wij gevraagd wat ze liever doen. Op de camperplaats eten of eerst een stuk rijden en later in de ochtend de bolletjes eten. Zij wilde het liefst zsm vertrekken.

We stellen Slovenië in, Edwin heeft al herhaaldelijk gebeld naar de camping die wij in Bovec op het oog hebben, maar zonder resultaat. Deze blijkt vol, ook de andere plaatsen in deze omgeving zijn al volgeboekt. Tip nr 3 bellen we en daar is plenty plek, dus we veranderen de navigatie naar Tolmin, Camp Siber in.

Rond half 11 hebben we ons verlate ontbijt aan een picknicktafel.

Vandaag is het drukker op de snelweg dan gister, meestal nog steeds prima, muziekje aan, hier en daar wat langzamer rijden, de jongens zijn aan t gamen op de switch tijdens het rijden.

Waar we voorheen een sticker kochten bij een benzinestation of ANWB, koop ik nu online een digitaal 1dags tolvignette voor Oostenrijk en regel er ook 1 voor Slovenië gedurende 1 maand voor nu en voor de terugweg.

Als we Oostenrijk bijna door zijn gaan we de snelweg af bij Villach omdat we even boodschappen bij een Billa willen doen maar blijkt gesloten, dus vervolgen de weg weer en rijden een stukje door Italië.

We rijden mooi door de bergen en komen langs een meer met blauw gekleurd water.
De remmen hebben het zwaar, echt erg schiet deze mooie toer niet op
Er zijn nl wegwerkzaamheden op deze 2 baans weg.

Om 18:00 zijn we bij camping Siber , bij de receptie geven ze aan "kijk maar waar plaats is en kom dan weer terug". Edwin en ik lopen een rondje en treffen nog een plekje op de best wel volle camping. Snel zijn we geïnstalleerd en zetten Jens en Vince de tent op.

Op het menu vanavond: pizza, de jongens gaan 'm bij de receptie bestellen waar na 15 minuten bezorgen, aanzienlijk langer duurt. Dan drinken wij maar een biertje en als de pizza dan door de jongens wordt voor gezet smaakt ie heerlijk.

Om iets voor 9 uur besluiten ze met z'n 3en te gaan jeu de boulen.

Ziet er allemaal weer heel gezellig uit. Goeie reis en veel plezier verder. Groetjes

Harry 2024-08-04 23:05:04

Leuk weer om jullie verslag van jullie vakantie te volgen :-) Veel plezier!