Wandeltocht: Klősterle-Schleife

Duitsland, Bad Rippoldsau-Schapbach

Via de camping hebben wij een gästekarte ontvangen waardoor wij gratis van de bus gebruik kunnen maken. Uit navraag blijkt de bushalte vlakbij de ingang van de camping te zijn en zo komen wij bij een route in de buurt om deze te lopen (zonder de auto, de camper te gebruiken of nog meer km te lopen.)

Begin van de middag starten wij met lopen van de Klősterle-Schleife route om de Burgbachwasserfalle en de omgeving te bekijken en te genieten van de natuur (veel fruitbomen aan het begin van de route) en uitzichten, tussendoor 1 regenbui maar we kunnen onder de bomen schuilen.
De tocht geeft 7,9 km aan (onze teller geeft aan dat er 10 km gelopen is) in ca. 2 uur. Onderaan de waterval staat een bankje en een houten kast waar drinken ,(bier & schnaps , tegen betaling,) gepakt kan worden

De bus voor de terugweg moeten we best een poosje op wachten, maar we drinken onze flesjes leeg en snoepen de tassen leger.

Als we weer terug op de camping zijn wacht daar een koud drankje en een borrelbordje. Edwin kookt vanavond en we eten heerlijk, wel binnen want het koelt flink af .

Ziet er weer goed uit en een prachtige wandeling! Heerlijk zo met zn 4tjes! En....lekker met de beentjes omhoog Helga want het wordt lekker voor je gekookt👌🙂