Dag 7 ROV 72 km

Nederland, Sneek

Het laatste stukje van de Rondje Overijssel heb ik vandaag afgemaakt door naar Steenwijkerwold met de auto te gaan en de fiets achterop en vandaar richting Meppel via Giethoorn gereden. De omgeving van Steenwijk is net als Gaasterland enigszins golvend en geeft prachtige uitzichten. In Giethoorn was het rustig met toeristen en ik kwam langs de afgekapte molen waar ik vroeger met een jeugdgroep geweest ben om te verblijven. In Giethoorn zelf is het op het water een warboel en op het voet- fietspad moet je veel bellen om ruimte te krijgen. Dan volgt er nog een stukje Giethoorn Zuid waar het ook al drukker begint te worden. Vanaf Blauwe Hand zit ik weer op de route vanaf Genemuiden, Zwartsluis naar Vollenhove. In Sint Jans Klooster was gister ook een bloemencorso geweest en veel mensen en op de been en overal geparkeerde auto's. De Kloosterweg kon ik niet vinden bestaat niet wel de Kloosterkamp maar dus geen stenen van het oude klooster gezien. Vollenhove is een mooie plaats om te zien met zijn vele kerken en vervolgens over het Zeeggienpad, dus buitendijks waar vroeger de Zuiderzee was, naar het Watergemaal waar je verder over de dijk fietst. Blokzijl is altijd een probleem om door te komen voor auto's die elkaar in de nauwe straat niet kunnen passeren. Vandaar naar Nederland waar ik een selfie gemaakt heb maar minder goed gelukt daar ik in de zon moest kijken. Dan komt er het mooie fietspad naar Kalenberg , met een heel lang end langs het water. Oldemarkt is een leuk oud stadje, waar ook de wandelaars van het Jabikspaad, de route van Zwarte Haan maar Staphorst en verder naar Santiago. Naar Paaslo fiets je op een hoge rug naar de Woldberg 26 m en zo kwam ik weer bij mijn auto die ik nabij de watertoren geparkeerd had.

Mooi dat je het rondje Overijssel af gemaakt hebt. Nu rondje Zeeland?

Hanny 2024-08-18 09:08:55

Denk eerst Rondje Utrecht

ellertfietst 2024-08-18 12:24:42

Leuk Ellert om je op deze manier te volgen. Wij gebruiken je verhalen om de Jutland route te volgen. Na Flensburg gaan wij naar Sonderborg en later pikken we de Hanze route in Lubeck op naar Berlijn. Jammer dat je de onderkomens niet vermeld in je reisverslag. Veel fietsplezier nog. Groetjes Willy & Jan