Dag 10 Denemarken 78 km

Denemarken, Svendborg

Vandaag hadden we weer geluk met de wind want die kwam uit noordelijke richting met windkracht 4 en zeer fris. We waren al weer vroeg op pad nadat we een eenvoudig ontbijt genomen hadden van de gekochte levensmiddelen van gisteravond in Assens. De eenvoudige woning lag naast de weg van Odense naar Assens en er ging heel veel verkeer op en neer, maar werd 's nachts gelukkig wel stiller. Om niet helemaal weer naar Assens te fietsen gingen we een klein stukje langs de autoweg en sloegen af naar Ebberup om zo weer op de route te komen. Het landschap is erg heuvelachtig en staat vol met graan of uitgebloeid koolzaad, er zijn geen koeien in de weilanden, maar daar staat graszaad op. De eerst stop deden we in Hastrup en daarna gingen we naar Faaborg. Onderweg kwamen we nog langs een kasteel en zagen we mooie kerkjes die allemaal wit geschilderd zijn zoals veel huizen en grote boerenbedrijven. Het laatste gedeelte ging dicht langs de kust naar Svendborg, waar ook veel mooie huizen staan. In Svendborg reden we eerst naar het centrum, waar veel mensen in de winkelstraten liepen. Om binnen in een zaak koffie te drinken gingen we zo zitten dat we de fietsen in het oog bleven houden. Nu moesten we de brug nog over om in Vindeby ons slaapadres te komen. De brug ligt op een hoogte van 40 m en toen we aan de rechterzijde waren bleek dat fietspad gesloten was en moesten we weer naar beneden om een andere weg te vinden dat we aan de linkerkant op het fietspad van de brug over het water naar het eiland Tasinge konden komen. Daar vonden we gauw het overnachtingsadres met een zeer vriendelijke gastvrouw, die een zeer moderne aanbouw aan het huis had met een luxueus gasten verblijf. Dus dat lijkt beter dan gisteravond, nu straks maar wat gaan eten. Groeten aan alle lezers.

Ook grijze luchten bij jullie.

Anneke 2024-06-03 18:37:21

Hallo Hanny en mede fiets genoten ik volg jullie fiets roeten en verslag maar laat wel weer zien dat jullie mensen met power zijn ik heeft veel bewondering voor jullie nog een voorspoedige reis toe gewenst .