Dag 17 Denemarken 62 km

Denemarken, Kopenhagen

We zijn zonder mankementen in Kopenhagen gekomen en vandaag bleef het droog, wel bewolkt maar af en toe zon. De route vanaf Køge ging eerst ten westen van de dorpen door het open landschap met lichte klimmetjes. We kwamen voorbij een kerkje met een schitterende preekstoel, de plaats van de kerk is buiten het dorp op een voormalige heilige plaats van de Vikingen. Later ging de route naar de kust en reden tussen de bebouwing. Aan de zeekant allemaal recreatie woningen en aan de andere kant andere bebouwing. Tot de route over een fietspad langs de kust ging en veel recreatie mogelijkheid was, later ook mooi verhard en het leek op wat duingebied. Voor we bij de stad kwamen moesten we nog over een hoge brug en reden verder langs water Kalveboderne over een mooi fietspad. De bebouwing aan het water doet denken aan IJburg in Amsterdam, veel mooie moderne flatgebouwen. Zo kwamen we op het plein voor het Stadhuis en hebben ons daar laten vereeuwigen op de foto. Wat gewandeld en toen nog vier km naar onze slaapplaats, waar we voldaan het glas geheven hebben.

Geweldig, jullie hebben het weer volbracht. Genoten van de foto's en verslagen van Ellert. Als ik jullie was zou ik daar nog een poosje blijven. Vandaag was het hiet HERFST met veel regen en harde wind. Nog een paar fijne dagen in Kopenhagen.

Corrie en Kobus. 2024-06-10 18:59:43

Wat een mooie reis en al die mooie foto’s . Jullie zijn al ver gekomen en nu nog verder genieten van de rest van de reis. Succes!! Groetjes Corry

Corry 2024-06-10 19:30:43

En het is weer gelukt Geniet nog maar even van de omgeving en de mooie stad Vond het fijn de route gevolgd te hebben

Diny Leijsen 2024-06-10 20:36:11

Prachtige reis.Dank voor de verslagen Ellert.Kom veilig weer thuis.

Anneke 2024-06-10 20:50:24

Leuk om het reisverslag mee te mogen maken!!! Zo te lezen hebben jullie het goed gehad 🚴‍♀️

Liesbeth Mols 2024-06-10 22:02:03

Fraaie luchten vandaag zo te zien! Ellert en Ria hadden jullie ook gedacht dat Denemarken vlakker was dan dat je tot nu toe ervaren hebt? Waarschijnlijk had Hanny jullie al vooraf uit die droom geholpen. Goed gevoel zeker dat jullie Kopenhagen bereikt hebben. Genieten nu van al het moois en de gezelligheid van de stad.