Dag 20 Denemarken

Duitsland, Hamburg

We waren vanzelf vanmorgen al vroeg wakker om tijd genoeg te hebben om naar het station te gaan in Kopenhagen. Het lukte om een half uur voor vertrek op het Hauptbahnhof aan te komen en met de lift naar het bewuste perron te gaan. Het was een hele hijs om de fietsen in de trein te krijgen want dan moest je vier treden omhoog, maar met alle inspanning ging dat goed, want er gingen nog meer fietsers mee. In Fredericia gingen we uit de trein en moesten twee uur wachten, dus maar even de vestingstad ingereden om ergens koffie te drinken. Daarna terug naar het station en toen weer hetzelfde verhaal om de fietsen in de trein te hijsen. In Flensburg stond de volgende trein op het tegenoverliggende perron en met alle macht gingen alle fietsers over in een Duitse dubbeldekker trein waar het gemakkelijker was om de fietsen in te zetten en veel ruimte voor alle fietsen. Onderweg kregen we een kwartier vertraging omdat we de sneltreinen voor moesten laten gaan, maar dat was voor ons geen bezwaar omdat we niet een latere trein genomen hadden, vanwege de overstap die vlot verliep. In Rendsburg reden we nu over de hoge brug waar de zweefbak onder hing.. De spoorbaan maakt daar een grote lus om op voldoende hoogte te komen. Zo kwamen we in Hamburg aan en moesten nog vier km naar het hotel waar we gingen overnachten. In de buurt is een Grieks restaurant waar we heerlijk gegeten hebben.

Vol bewondering heb ik elke dag jullie verslag gelezen Ondanks regen , wind en zelfs diefstal hebben jullie een geweldige prestatie geleverd PROFICIAT En nu naar huis !! Groetjes Theo ( oom van Ria )