Dag 14 Denemarken 51 km

Denemarken,

Gister hadden we een lange rit en voor vandaag stond er 45 km op het programma, maar dat is iets meer geworden. Bij vertrek scheen de zon en de wind kwam uit zuidwest war voor de morgen gunstig was. Vanuit Liseby gingen we in oostelijke richting en passeerden op een gegeven moment het bordje Borre en besloten om daar heen te rijden voor de enige supermarkt in die omgeving. Daar hebben bij de kerk koffie gedronken van de oploskoffie en heet water in de thermosfles in de drie bekertjes die Hanny had meegenomen, zoals we alle dagen proberen te doen. Onderweg zien we heel veel bordjes Til Salg dat betekent te koop, het lijkt wel of half Denemarken te koop staat en maar weinig bordjes met erop Saelg/verkocht, dus voor de liefhebber die Ik vertrek, wil doen zijn er veel mogelijkheden. We sloegen ook nog af naar Klintholm Havn, maar daar was weinig te beleven omdat het vakantieseizoen nog niet is aangebroken, maar er staan wel veel vakantiewoningen bij het water aan de haven. We zie zo nu dan ook dezelfde fietsers die gisteren ook op het veer mee overvoeren van Stubbekobing. Zo komen we aan bij de bezienswaardigheden van Møn namelijk het klif, waar veel toeristen komen. Eerst hebben we ons brood gegeten en toen kregen we een regenbui, dus even schuilen en wachten. Na de bui zijn we van de hoogte waar we waren 100 m met een trap naar beneden gegaan om het prachtige steile, witte klif te bekijken, dat echt de moeite waard was. Maar toen moesten we trap met bijna 500 treden weer omhoog en dat deden we met kleine tussenstops. Verder ging de route door het bos met afdaling en stijgingen van 15 % en nog een stuk dat men nog mee bezig was los gravel op aan te brengen. Bij kasteel Liselund Ny Slot hebben we een foto genomen en reden toen op en neer en dalend naar Sømarke om te overnachten.

Mooie foto's vandaag.Met een hartelijke groet.

Anneke 2024-06-07 21:33:24

Wat een mooie dag vandaag Succes verder .

Corry Van Geest 2024-06-07 22:07:42

Wel wat laat,maar prachtige foto's en het witte klif lijkt mij echt de moeite waard,wat mooi.

Gerrie 2024-06-08 11:10:46

Schitterende natuuropnamen en dan dat klif. Geweldig!