Dag 16 Denemarken 62 km

Denemarken, Køge

Tussen de buien door en de harde wind zijn we op onze bestemming gekomen drie km van Køge. We vertrokken om half negen omdat we geen haast hadden, daar het geen lange rit zou worden. Ook scheen de zon volop en was de lucht blauw, maar zoals de laatste dagen gebeurde werd het steeds bewolkter en toen we in Rodvig waren begon het te regenen. Er zou aan de haven een café zijn en na wat kijken vonden we een bistro die open was en koffie en cake kon bieden, onderwijl kwam er een plensbui. Verdergaande kwamen we bij de vuurtoren van Stevens Klint waar een kleine expositie was over geologie en een prachtig uitzicht over de zee. De foto van het klif daar, hebben we van de expositie. Daarvandaan konden we de brug over het Sont zien en op de horizon Zweedse stad Malmö. In Holtug vonden we shelter waar we lunchten en konden schuilen voor een flinke bui. We bekeken hier ook de kerk nog met mooie versierde bankhouder met wapenschilden. Verder gaande dreigde het weer en konden gelukkig ergens schuilen tot de bui over was. Onderweg passeerden we ook twee kastelen waarvan de tweede wel heel imposant was. Nog wat gedruppel zijn we doorgereden naar Køge om na vier uur bij onze slaapplek te komen.

Aan de foto's te zien: steeds net voor de bui binnen.. Het moet toch een keer stoppen met die regen!!

Cobie den Oudsten 2024-06-09 19:31:14

Jullie moeten maar zo denken: zon is altijd leuker, maar flinke regenbuien maken de tocht onvergetelijk 😉. De foto’s geven de sfeer goed aan. Verrassende koffie/picknick gelegenheden. Bereiken jullie morgen Kopenhagen? Ik duim voor een hele dag zon voor jullie. Hier lijkt het morgen te gaan regenen.

Elly 2024-06-09 19:50:53

Echt leuk om jullie met behulp van de kaart aangevuld met fraaie fotos te volgen