Dag 11 Denemarken 45 km

Denemarken, Naskov

Vanmorgen aten we de gekochte broodjes voor het ontbijt op in de recreatiewoning en gingen daarna vroeg op de fiets. Het was blakstil weer en bewolkt en heel anders dan gisteren. In Troense stonden veel mooie oude vakwerkhuizen en kwamen we langs het hotel waar Hanny en Elly eerder als verzopen katten aankwamen. Vlak aan de zee was een enorm groot kasteel Waldemars Slot met poorthuizen en een grote tuin en veel bijgebouwen. Daarna gingen van het eiland Tösinge naar Langeland over een dam en over een hoge brug. Veel hoefden we vandaag niet te klimmen maar wel om de brug over te komen. Op Langeland reden we even van de route af door Rüdkobing en pauzeerden even aan de haven met uitzicht op de brug en vertrekkende bootjes, die tuffend de haven uit gingen. We staken het Eiland Langeland dwars over om aan de andere kant bij de veerboot te komen die ons naar Lolland moest brengen. De veerboot kwam net binnenvaren dus konden we snel aan boord gaan om 15 km niet te fietsen maar te varen. De overtocht duurde ongeveer drie kwartier en we gingen voor twaalf uur al weer op de fiets nog tien km naar Naskov om ons onderkomen op te zoeken, dat tegen het centrum aan staat. In ons programma hadden we geen rustdag gepland maar dat voelde vandaag wel een beetje zo. Onderweg is het droog gebleven en leek het of de zon nog doorkwam, maar dat gebeurde nog niet helemaal.

Wat een leuk verslag van een fijne dag! Leuke foto's erbij en het is weer gezellig om te lezen en te kijken.Prettige avond.

Gerrie 2024-06-04 15:51:05

Heerlijk toch zo’n relaxte dag. Fietsen over zo’n brug is best wel indrukwekkend vind ik en dan nog zo’n vaartochtje. Leuk hoor! Geniet van de avond en voor morgen alvast een goede tocht gewenst.

Elly 2024-06-04 18:50:56

Rekaxed dagje. Veel fietsplezier verder!!