Dag 7 Denemarken 84 km

Denemarken, Aabenraa

Vandaag hebben we een droge dag gehad, terwijl het aardig bewolkt was en er dreigende luchten waren, later kwam de zon er ook nog wat bij. Het had vanmorgen vroeg wel geregend en mijn zadeldekje was drijfnat, maar het hoesje eroverheen kon ik droog zitten. Het hotel was wat primitief, douche en wc op de gang, maar alles tegen een redelijke prijs. Ontbijten konden we in het nabij gelegen winkelcentrum. We hadden vandaag ook weer veel bospaden en sommigen kon je eigenlijk alleen met de mountainbike langs en moesten wij van de fiets af en lopen. We kwamen geen koffiegelegenheden voorbij maar hebben bij een tankstation koffie gedronken. De route ging veel op en neer en dan is de ondersteuning toch prima om zo'n route te rijden. Pas in Flensburg vonden we een bakkerij langs de route maar dat was een Turkse maar het broodje smaakte goed. Bijna ongemerkt gingen we de grens met Denemarken over, maar Hanny zag de Deense vlag en dus een fotomoment. Daarna kregen we een zwaar stukje klimmen wat niet helemaal rijdend lukte. Verder ging de route door het heuvelachtige land, dus veel op en neer, maar daarbij was de ondersteuning een prima hulpmiddel. Zo volgen we in Denemarken de Oostzee 8, die met bordjes is aangegeven. In Kliplev stond een prachtige kerk die we van binnen ook konden bezien.
Zo kwamen we in Aabenraa bij ons hotel met betere voorzieningen dan gister, nu met inbegrip van Frühstuck. We hebben heerlijk gegeten in een strandpaviljoen, maar ontdekten dat de prijzen hier toch aardig hoger liggen dan bij ons of Duitsland. Hopelijk slapen we ook weer goed.

Mooie fotos maar zonder begeleidende tekst heb ik geen idee hoe de tocht verloopt. Jammer.

Diny Leijsen 2024-05-31 20:46:03

Mooi Denemarken bereikt nu naar Kopenhagen. Hoop dat het weer goed blijft.