Dag 2 Denemarken 71 km

Duitsland, Barßel

Vandaag zondag een zonnige dag en een goede overnachting bij een gastvrouw die veel wilde vertellen. Zij wonen nog maar drie jaar in deze woning en komen van Goeree Overvlakkee, maar zijn verhuisd omdat hun dochter op 400 km van Winschoten in Duitsland woont. Maar ondertussen woont hun zoon in Italië waar ze met de auto in anderhalve dag heen reizen. Het ontbijt was overvloedig en goed, maar we hoefden niet zoveel. Tegen negen uur vertrokken we vanuit de stad langs het Winschoterdiep richting Oude Schans en bekeken de garnizoenskapel die het enig overgebleven originele gebouw van de Schans was. Verder richting Bad Nieuwe Schans door een mooi natuurgebied. Hier gingen over een brugje de grens over naar Duitsland , maar konden niet over het fietspad langs het spoor fietsen omdat ze met de weg bezig waren. Een klein gedeelte zijn we over het gravel gereden maar moesten op een gegeven moment toch een andere weg kiezen naar Bunde. Vandaar volgden we een fietspad door de natuur naar Weener en kwamen bij de Eemsdijk aan en konden zien hoe ver men was met de Friesenbrücke, dat leek er nog niet veel op, terwijl hij eind dit jaar klaar zal zijn. Vandaar verder achter de hoge Eemsdijk naar Leer en de brug over de Eems naar de stad. Hier wilde Hanny nog een foto maken en fietste ik verder en raakte we elkaar even kwijt tot we in de stad bij het Rathaus elkaar weer troffen en samen lunchten. Van Leer naar Barßel fietsten we langs de Leda en de Soeste die nog eb en vloed hebben Barßel in, waar het bijzonder druk was vanwege een zomermarkt. We fietsten even wat te ver voorbij ons overnachtingsadres, maar vonden het wel. De eigenaar was met vakantie maar we konden een vriendin bellen voor de sleutel om de Feriënwohnung op de eerste verdieping te bereiken. Tot zo ver, nu gaan we een eetgelegenheid op zoeken, nadat het hier geregend en geonweerd heeft.

Zo, de kop is er nu toch echt af en jullie hadden beter weer dan wij. Ben al weer benieuwd naar de volgende etappe.