Dag 1 Denemarken 55 km

Nederland, Winschoten

Vanmorgen om kwart over tien zijn Wietske en ik met de trein uit Sneek vertrokken naar Groningen, terwijl Hanny en Ria al om half negen van Deurne onderweg waren naar Groningen en daar mooi op tijd aankwamen. We hebben eerst maar even koffie gedronken in het prachtige stationsgebouw en wat bij gepraat. Het station van Groningen staat ook helemaal op de kop en wordt gerenoveerd, want er moet ook een verbinding komen van Harlingen-Leeuwarden-Groningen naar Leer en Bremen als de Friesenbrücke klaar is. Wij kunnen daar ook nog niet over en dus moeten we morgen via Leer fietsen wat geen straf is. Er was altijd wel een fietsstrook langs de spoorlijn op de brug. Bij het Peerd van Ome Loeks hebben we een foto gemaakt als start en daarna langs een fietsroute en fietspad langs het spoor naar het Eemskanaal gereden, daar moesten we even wachten voor een binnenvaartschip met containers dat er langs kwam. Bij Kolham hebben we even onder het viaduct gestaan omdat het begon te spetteren en gelijk een broodje hebben gegeten.een In Froombosch zouden we richting Noordbroek gaan, maar zijn toch maar doorgereden naar Slochteren om de Fraeylemaborg te zien en foto te maken. Hier scheen de zon en was een bruidspaar foto's aan het maken. Toen richting Noordbroek waar we onderweg weer een spetter kregen en even onder een afdakje geschuild hebben. In Scheemda scheen de zon volop en werd het warmer, daar was de kerk open om te bezichtigen. Er naast staat een losse toren zoals in zoveel plaatsen in het noorden vanwege de klokken die anders de kerk kunnen beschadigen. In Heiligerlee kwamen we langs het monument van Adolf die de slag verloor en naderden we Winschoten waar we in een prachtig huis in de overgangsstijl met Eclectische en art-nouveau elementen op de derde verdieping onze eigen ruimte hebben met twee slaapkamers.

Fijne startdag zo te zien en te lezen! En dan ook nog zo'n fantastisch onderkomen. Geniet ervan!!

Elly Gijtenbeek Heijstek 2024-05-25 19:11:05

Mooi weer op pad succes met jullie tocht.

Maurice 2024-05-25 19:35:33

De kaart et maar weer bijgepakt.Leuk om de route weer te volgen g

Diny Leijsen 2024-05-25 21:55:16

Het gaat weer een mooie fietstocht worden en ik ga het weer met plezier volgen. Succes, Cobie

Cobie den Oudsten 2024-05-26 06:43:46

Het is weer genieten.Mooie route.

Anneke 2024-05-26 07:22:01

een goed begin met 3 blije mensen. leuk als je ook de afstand weer vermeldt.