Dag 6 ROV 69 km

Nederland, Genemuiden

Gisteravond had de gastheer mij gezegd hoe ik wandelen moest naar het winkelcentrum waar drie eetgelegenheden zouden zijn. Toch was ik de verkeerde kant op gelopen en vroeg iemand waar het winkelcentrum was, hij deed de teflon weg en beduide me om met hem mee te gaan . Het was een Poolse jongeman die hier werkte, maar het Nederlands nog niet helemaal onder de knie had , maar ik kwam wel waar ik moest zijn en koos voor de Chinees om daar te eten. Het grootste gedeelte van de nacht heb ik het niet onder het dekbed gelegen, maar wel goed geslapen. Vanmorgen met het paar samen ontbeten en om half tien op de fietst gestapt om door Kampen te rijden naar de brug met de gouden wielen. De route slingerde nu over het Kampereiland onder de brug van de N50 en naar de Balgstuw. Dat het een eiland is blijkt als je uiteindelijk via een pontje het eiland moet verlaten. Dit pontje hoef je gelukkig niet zelf te draaien wat er zitten zonnecellen op die een metertje aansturen. Gelukkig kwam het pontje net van de andere kant met een fietser zodat ik snel over kon steken, waar weer twee andere fietsers klaar stonden. Voor Genemuiden rijd je over een polderdijk met mooi beton fietspad. De polder Mandjeswaard is een van de oudste polders in Nederland dat later door een stoomgemaal, nu museum en door een elektrisch gemaal bediend wordt. In Genemuiden met weinig terrasjes toch aan de haven even gerust, voordat ik met het veer over het. Zwarte water overgezet werd richting Zwartsluis. Dan komen we in het Nationaal park de Weerribben en Wieden langs een brede vaart. In Belt-Schutsloot fiets ik over een smal paadje voor de huizen langs en hobbelend over bruggetjes zoals in Giethoorn. Dit is haast mooier ook omdat de boten van de Gondelvaart nog in volle glorie van gisteravond in het water liggen waar ik langs fiets. Van knp 94 ga ik naar 63 richting Meppel en fiets over een mooi breed betonpad langs Wanneperveen naar Kolderveen waar ik warempel een provinciale grenssteen zie staan en op de foto zet. Zo rijd ik Meppel binnen op zoek waar ik mijn auto gezet heb en dat gaat goed. Mijn nicht is nog met vakantie maar tref haar dochter waar ik even mee converseer. Dan alles in de auto en op weg naar Sneek waar ik vier uur aankom en Wietske helpt met de tassen.
Dit was mijn Rondje Overijssel, maar er mist nog een stukje Ossenzijl Steenwijk Vollenhove Blokzijl, maar dat kan ik vanuit Sneek binnenkort ook eens fietsen.
Bedank voor jullie belangstelling en tot eenvolgende keer.

Dat was een mooie tocht!